nedelja, 24. avgust 2014

Skala in ključ

Ključ in skala sta osrednja simbola današnje Božje besede. Ta dva simbola nam govorita o Kristusu kot temelju in glavi Cerkve, ki pa je tisti del te iste Cerkve, ki se nahaja na zemlji, in katere del smo tudi mi, izročil v roke Petra in vseh njegovih naslednikov, ki so papeži – tudi sedanji nič manj od njegovih predhodnikov. Papež je vidni voditelj, resnični voditelj, ki pa vendar kaže še naprej, saj Cerkve ne sestavljamo samo mi krščeni, ki smo na tem svetu, temveč sem spadajo tudi duše v vicah in prebivalci nebes, pravi voditelj in pravi temelj celotne Cerkve pa je seveda Kristus. Če ni papeža, pride na njegovo mesto drug papež, stavba pa še vedno stoji. Če ni Kristusa, potem se hiša zruši, ker ni na pravih temeljih, njena podrtija pa je velika (prim. Lk 6,49).

Prav zato je Gospodovo vprašanje: »Kaj pa vi pravite, kdo sem?« namenjeno celotni Cerkvi na zemlji in vsakemu njenemu članu posebej. Lahko rečemo, da gre za temeljno vprašanje, ker kristjana sprašuje, na kakšnih in katerih temeljih gradi hišo svojega življenja. 

Kdo je zate Jezus? Tudi danes namreč različni ljudje različno odgovarjajo na to vprašanje. Nekateri pravijo, da je to le legendarna ali mitološka figura, ki so si jo izmislili prvi kristjani, po svoje pa so zapisali tudi Sveto pismo. Drugi pravijo, da je to bil le neki razsvetljeni modrec, kakršnih je bilo v človeški zgodovini veliko – Konfucij, Buda, Sokrat… V obeh primerih je tisto, kar je zapisano v Svetem pismu, neobvezujoče, da niti ne govorimo o krščanskem nauku, ki tam notri ni zapisan. Vzamem tisto, kar mi ustreza, kar mi »paše«, zavržem tisto, kar ni po moji volji. Važno, da živim tako, da ne delam kake velike škode, vse drugo ni tako pomembno. 

Lahko bi še nadaljevali v tej smeri, a je tu bolj važno pokazati, kako mnogi, ki zase pravijo, da so kristjani, svojega krščanstva ne gradijo na pravih temeljih, ker gradijo le na samih sebi. Pravi temelji so tisti, ki nam jih daje današnji evangelij. Najprej je tu skala vere v Kristusa kot Božjega Sina in Odrešenika, kot Gospoda neba in zemlje, ki mora biti tudi, kot je rekel sv. Tomaž: »Moj Gospod in moj Bog!« (Jn 20,28). Potem pa je tu še druga skala, ki jo je tudi osnoval sam Kristus, kar jasno pove tudi evangelij, to pa je Cerkev, katere vidni poglavar na zemlji je Petrov naslednik, papež. Samo v Cerkvi pa so »ključi nebeškega kraljestva« in nikjer drugod. Ti ključi so v zakramentih Cerkve, v Božji besedi in v nauku Cerkve, katerega varuh je sveti oče. 

Lahko seveda gradimo na sebi in na lastnih temeljih, vendar smo ljudje tako krhki, da nas zlomi vsaka manjša nevihta, sami pa tudi nimamo »ključev nebeškega kraljestva«, kar pomeni, da se sami odrešiti ne moremo. Potrebujemo Gospoda Jezusa in potrebujemo Cerkev, na čelu katere je tu na zemlji Petrov naslednik.