Na 3. Nedeljo po veliki
noči smo počasi že usmerjeni proti vnebohodu, čeprav je naš Gospod te besede
učencem povedal še pred vsem dogajanjem v Jeruzalemu. Tam je namreč prvič za
tri dni izginil izpred njihovih oči, potem pa so ga učenci ponovno videli. Učencem
se je Gospod prikazal po vstajenju petkrat, zato nam sv. Tomaž razlaga, da se
duhovnik obrne pri maši k ljudem prav tako petkrat – če izvzamemo obhajilo, ki
samo posebej ni del maše. Potem seveda učenci spet niso videli Gospoda, vendar
slednji ni zapustil učencev sirot, saj je poslal apostolom Sv. Duha, da bi se
izpolnila njegova obljuba stalne navzočnosti v svoji Cerkvi vse do konca sveta.
Od takrat seveda Gospoda ne vidimo več z zemeljskimi očmi, saj je skrit pod
podobami kruha in vina, vidimo pa ga z duhovnimi očmi, saj vemo, da je tisto on
sam. Prav tako ga vidimo z duhovnimi očmi, kako deluje po svojih posvečenih
služabnikih, od katerih je prvi naslednik sv. Petra, ki je rimski papež.

Ravno v dneh duhovnih vaj
smo dobili novega papeža, Leona XIV. To ime si je nadel ameriški kardinal Robert Francis Prevost, po rodu iz Chicaga. Čeprav pa se zavedamo, da se za nas
pod okriljem Bratovščine sv. Pija X. bistveno pravzaprav nič ne spremeni, pa
smo na začetku dobili tudi kar nekaj pozitivnih in spodbudnih znakov, ki nas
lahko navdajo z nekim opreznim in zadržanim optimizmom. Hkrati ohranjamo realni
pogled, kakor sem dejal, tudi zato, ker smo dobili samo prve znake in vtise.
Skupaj s p. Markom vabiva, da se čim bolj ogibamo neki internetni vedoželjnosti, po kateri tako
verniki kot posvečeni izgubljamo ogromno časa in energije z iskanjem in
prebiranjem ter poslušanjem in gledanjem zlasti po družbenih omrežjih. Dovolj
informacij dobimo na uradnih straneh Bratovščine, kakor tudi na njenih
družbenih kanalih, posebej tu mislimo na Youtube kanal. Poleg lenobe in
zapravljenega časa, je tu nevarnost tudi v tem, da se prepuščamo nekim
negativnim čustvom in sentimentalizmu. Težava je tudi v tem, da presojajo
stvari verniki, ki nimajo pravih orodij za to. Zagotovo bomo dobili več kot
dovolj dobrih , objektivnih in treznih presoj od duhovnikov naše Bratovščine,
ki oblikujejo članke in zapise na naših straneh.
Glede tega pi podal
sporočilo p. Regeleja, našega okrožnega predstojnika, ki nas vabi zlasti k
molitvi, pozitivni in konstruktivni naravnanosti ter izkoristku morebitnih
ugodnih okoliščin okoli novega svetega očeta, da svetu oznanimo vero. Takole
pravi naš okrožni predstojnik: » Prvi dnevi po papeški izvolitvi so dnevi
intenzivne molitve za Kristusovega namestnika, Petrovega naslednika. Z vsemi
katoličani v mestu Rim in po vsem svetu se na poseben način združujemo v
molitvi zanj, za papeža Leona XIV. Z vsem srcem in dušo se oklepamo katoliškega
Rima. V teh dneh na novo razmislimo o posebni ljubezni našega ustanovitelja,
nadškofa Marcela Lefebvra, do večnega mesta Rima in Petrovega naslednika. Naj
bo predanost Bogu z molitvijo, resničnim nadnaravnim pogledom, drža katoličana
v teh dneh. Seveda je v teh dneh v medijih mogoče prebrati marsikaj. Lahko se
vzdržimo predsodkov in prezgodnjih pohval. Vedno imejmo v mislih, da se morajo
papeži v svoji vzvišeni službi posvečevati, da se lahko kot papeži po Božji
milosti razvijejo v svetnike. Papež Pij IX. je na primer pred izvolitvijo veljal
za liberalnega kardinala in je bil izvoljen samo zaradi tega. Tudi tokrat naj
nas ne vodi politična geografija, temveč nadnaravna geografija, še bolj pa
resnica in ljubezen. Delujmo modro in premišljeno, v resnično katoliškem duhu,
ki je vedno tudi apostolski in misijonarski. Predvsem pa imamo zdaj v svojem
osebnem apostolatu toliko čudovitih priložnosti, da na pozitiven, upanja poln
način spregovorimo o veri, o Cerkvi, o papeštvu. Izkoristimo to čudovito
priložnost, da ljudi pripeljemo h Kristusu, da jih pripeljemo v Cerkev. To je
naša resnična naloga; to potrebujejo ljudje okoli nas!«
Glede svoje katoliške
vere, ki je seveda tradicionalna vera, tista, ki so jo vedno, povsod in vsi
pravi katoličani verovali, nismo pravzaprav niso naredili še nič, bi pa pogosto
radi, da se kar samo od sebe spremeni, ne da bi morali kaj preveč narediti, še
posebej pa ne želimo, da bi za to morali ne samo kaj trpeti in žalovati, ampak
ne želimo niti kaj dosti potrpeti in prenašati nekega trpljenja in določene
žalosti. Iti skozi celotno velikonočno skrivnost je za nas kristjane nuja.
Resničnost je dolina solz. Brez tega ne more priti do vstajenja in torej zmage.
Krščanskega življenja ni brez vsakodnevnega težkega bojevanja. To bojevanje je,
tradicionalno, proti svetu, mesu in hudiču. Najprej se borimo proti
posvetnosti, kar je v osnovi brezbrižnost do ali nasprotovanje Božjemu načrtu
oz. stremljenje za praznimi in minljivimi dobrinami. Boriti se je treba proti
mesenosti, torej proti vsakršni telesni nezmernosti in proti mesenim strastem,
ki so, poleg nečistosti, tudi sentimentalizem in negativna čustva, kot recimo
jeza. Boriti pa se je seveda treba tudi proti hudiču in njegovim padlim
angelom. Pri tem zadnjem moramo paziti zlasti to, da smo na hudičevi strani
vselej, kadar nismo na Božji strani, ker bi sicer sebe opravičevali za grehe in
slaba nagnjenja, češ da je kriv hudič in njegovi. Samo tako se torej naša
žalost lahko spremeni v veselje, a gre za trd boj, v katerem je potrebno veliko
potrpljenja, vere, upanja in ljubezni.