Težaven odnos mladih do Cerkve (5)
Če Cerkev v Evropi ne bo obnovila svoje vezi z mladimi močmi, je žal obsojena skoraj na izginotje. Brez mladih namreč izumrejo župnije, iz preprostega razloga, da ne pride do generacijske zamenjave, brez župnij pa se iztrošijo tudi združenja in gibanja, saj ne glede na vse, svoje člane dobijo prav tam. Če se ne odločimo zamenjati smeri, oziroma miselnosti, smo podobni podjetju, ki ni sposobno več pridobiti novih strank.
Žal se aktualne strategije in prizadevanja, da bi spet vzpostavili dialog z mladimi ne zdijo preveč prepričljive, predvsem pa niso kaj prida učinkovite. Če damo za primer urnik nedeljskih maš v večini župnij, je ta še vedno tak kot je bil vzpostavljen po koncilu, ko so se začele maše v živih jezikih. Toda v tem času se je družba iz razmeroma kmečke prek industrijske prelevila že v postindustrijsko. Aktualni svet je nočni svet, ki ga prvi žarki zore ne privlačijo kaj preveč, zlasti ne tiste zore, ki iz sobote prehaja na nedeljo.
Postavlja se vprašanje, kaj je v ozadju tega premajhnega zanimanja skupnosti vernih za svet mladih? Kako lahko skupnost mirno spi in počiva, ko se tla njene morebitne prihodnosti rušijo, vsaj v Evropi?
Bistveni pogled, na katerem temelji celotna zadeva je v razdalji med idealom mladega 'prejemnika' cerkvenih iniciativ, ki je v naših glavah in resničnim profilom današnjih mladih, ki smo jih označili v začetku kot generacijo brez anten za Boga, dodatno zmedo pa vnaša še model verskega poistovetenja teh mladih, ki je v pripadnosti brez vernosti.
Tako se, kljub temu, da imamo neprestano pred očmi, da se mladina oddaljuje od krščanske verske in moralne prakse, da je svetopisemsko in teološko v veliki meri nepismena, še vedno tolažimo, da pač 'mladina ni več taka kot nekoč', da je pravzaprav normalno, da ni normalna, da v tem njihovem zgrešenem načinu življenja in mišljenja v bistvu ni nič tako narobe. Potem pa ostanemo zgroženi in brez besed – značilno za današnji odrasli svet – ko mladi zagrešijo kaj hudega, kar od njih ne bi nikdar pričakovali.
Radi govorimo, kako se svet spreminja, kar pa nam samo preprečuje, da bi si končno enkrat priznali da se je svet že spremenil, in sicer korenito. Zato je danes tudi vernik drugačen – če je bila včasih dovolj le kaka površna kateheza in udeležba pri zakramentih, da si je nekdo pridobil naslov 'vernika', pa še določeni načini obnašanja (splav, ločitev…) so bili zakonsko preganjani, nekatere zadeve pa tehnično nemogoče (plastična kirurgija, sprememba spola…), danes to več ni dovolj. Če želimo izoblikovati vernega človeka, je enostavno potrebno veliko več, kar pa še vedno ni dovolj jasno.
Kako sicer razložiti to, da se ob tej nevernosti in verski brezbrižnosti mladih, še vedno zatekamo k liturgični in pastoralni prozaičnosti? Spet tu mislimo na osnovo – župnijo. Zdi se, da se vračamo nazaj v predkrščanski čas. S pomočjo judovske osnove je krščanstvo preraslo grško ciklično pojmovanje časa, v imenu neke zaželene prihodnosti, ki vedno kliče po novem. Zdi se, da je krščanstvo res postalo tisti monotono-teizem, o katerem je ironično govoril Nietzsche.
Res je, mladi niso kot so nekoč bili – ne prihajajo iz družin, ki bi jim nudile zadostno versko podlago, ki bi jim dovolj jasno posredovale pomembnost vere, torej tudi molitve, za življenje, nihče jih ni učil stalnega branja Svetega pisma, zlasti evangelija (to je npr. redno počel še Elvis Presley), nihče jim ni povedal (pokazal), kaj je to ponižnost in solidarnost. Edino vstajenje, za katerega so slišali, je morda v kakem filmu ali nadaljevanki, ko se kdo zbudi iz kome - kakšno vstajenje Jezusa Kristusa neki!
Kar moramo storiti je teoretično precej lahko reči – naše župnijske skupnosti, pa tudi gibanja in združenja je treba spremeniti v 'prostore', kjer se lahko naučimo verovati in moliti, kjer se lahko odločimo, da bomo verovali. Postati morajo laboratoriji vere, kot je dejal blaženi Janez Pavel II. To morajo biti prostori, kjer se za evangelij lahko vsakdo popolnoma svobodno odloči in ni podrejeno klerikalni maniji služenja za vsako ceno.
Za to seveda ni čarobne paličice, pa vendar je treba iskati novih poti, tudi na račun tega, da lahko kdaj zgrešimo in se opečemo – moramo biti učljivi in na nek način fleksibilni, odprti za nove možnosti.
Objavljeno v 5. številki priloge 'Bodi človek' (Novi glas).
3 komentarji:
Lep zapis. Menim, da lahko stvari dosežemo le po nadnaravni poti.
Božji služabnikDon Dolindo je napisal:
Govori se o ažuriranju časom, ko se v resnici ažurira svetu in satanskemu duhu.
Non vi è un apostolato più bello di una Messa celebrata bene e santamente. La rovina del mondo è dovuta principalmente alla Messa celebrata male! E' un orrore che non distrugge l'essenza della Messa, ma ne devasta la fioritura.
Studiando, lo confesso, mi sono accorto con pena della pericolosa deviazione degli studi moderni, che si orientano sempre più, dolorosamente, al razionalismo dissidente e alla filosofia tedesca.
DON DOLINDO RUOTOLO, Servo di Dio
Ebbe ancora in vita fama di santità. Di lui disse san Pio da Pietrelcina, ai fedeli napoletani in pellegrinaggio da lui: «Perché venite qui, se avete Don Dolindo a Napoli? Andate da lui, egli è un santo».
In tako mislim jaz. Mnogi raje kot k svetnikom tečejo k Hansu Kungu in prijateljem. Vse po napovedih blažene Ane Katarine Emmerich.
Ma ja, ni rešitve tam. Dobro, prav je, da skušamo razumeti, kako svet razmišlja, sicer pa je tu kar na mestu tisto kartuzijansko vodilo, da križ stoji, svet se pa vrti. Ko se izgubi stik z Bogom, je treba vse narediti, da ga ljudje spet dobijo. To, da premalo, veliko premalo truda vložimo v zakramente, posebej v sveto evharistijo, je dejstvo, zaskrbljujoče dejstvo, ki nas mora skrbeti in prisiliti k temu, da se poboljšamo.
Zanimiv način evangelizacije se mi je zdel vzpostavljanje neprekinjenih adoracij po mestih. Pri adoraciji ljudje lažje pridejo v stik, se odrežejo od sveta in vseprisotnih informacij.
Predvsem mislim, da je treba govoriti o bistvu. Odrešenje. Rešitev duš. Nujnost vere. To je dejansko življenski cilj vsakega kristjana. Zveličanje.
Ko se govori o evangelizaciji pa mislim, da bi treba evangelizacijo začeti pri najtežjih, moških mladih in srednjih let. To so dejansko tisti, ki danes najbolj mankajo. Mislim, da truditi se z evangelizacijo otrok, ki živijo v poganskih družinah ni dosti uspešno, če jih doma odvračajo od vere. Za to bodo starši seveda odgovarjali a ne vem če se upamo povedati staršem, da bodo odgovarjali za vzgojo svojih otrok.
Objavite komentar