Ljudje se v
življenju trudimo, da bi šlo vse skupaj čim bolje naprej, da šlo »kot po maslu«.
Pa vendar pride do utrujenosti, pride do kriz. Da do tega pride, je dejstvo,
vprašanje pa je, kaj s tem naredimo, kako znamo to izkoristiti. Že večkrat smo
povedali, da kriza pravzaprav pomeni izbiro oz. odločitev, kar pa potem nadalje
pomeni, da je treba nekaj opustiti ali preseči.
V dotičnem
primeru je tisto, kar še ni pravo, naš pogled na življenje. To pomeni, da naša
vera ni tisto, kar bi morala biti. Kot smo zadnjič dejali, je vse v najlepšem
redu, dokler v življenju ni nobenih materialnih ali zdravstvenih težav, v
smislu, da ni bolezni. Isto bi lahko tudi rekli, da je vse v najlepšem redu,
dokler naši otroci »plešejo po naši muziki«. Vsaka sprememba v tem oziru, vsaka
težava v materialnem, zdravstvenem ali vzgojnem smislu, vsak manjši življenjski
poraz, pa nas spravi iz tira. Sem bi lahko uvrstili še tiste krize in
napetosti, ki se zgodijo v naših medsebojnih odnosih – kdaj so te reči tudi
zelo hude. Tudi mi začnemo godrnjati, kakor so godrnjali ljudje ob Jezusu aliIzraelci v puščavi. Morda pride tudi do tega, da obupamo, da se, podobno kotElija, sesedemo kot kup nesreče in nočemo naprej.
Ni zastonj »godrnjanje«
v evangeljskem odlomku, saj le-to pomeni pomanjkanje vere. Podobno kot množica,
si potem tudi mi začnemo govoriti, kako mi »vemo in znamo«, ker je pač težko
odpovedati se lastnemu ponosu in priznati, da se motimo.
Jezusu bi
lahko bilo vseeno in bi šel svojo pot. Vendar pa ravno tu stopa v dialog in nam
želi pomagati: »Ne godrnjajte med seboj!« (Jn 6,43).
To so
pomembne besede, saj v težkih trenutkih krivdo navadno zvračamo na druge, kakor
tudi na Boga. Nasprotno pa je za kristjana vsaka takšna zadeva priložnost, da
se za Jezusa Kristusa ponovno odloči, da se mu odpre, za kar pa je treba
odpovedati se svojemu ponosu. Podobno si je tudi treba priznati, da sami z
lastnimi močmi, s svojo pametjo in razumom pač lahko pridemo le do določene
točke, naprej pa sami več ne zmoremo, temveč potrebujemo nekoga, potrebujemo
pomoč Vstalega.
Tu se
postavlja neko pomembno vprašanje: kaj je za nas krščanstvo? Je to neka ideja,
nek navdih, neka morala, dolžnost, ali pa je nek Dogodek (z veliko začetnico, par excellence bi lahko rekli), ki spreminja
življenje človeka in ga iz nečloveškega dela človeškega? pred dva tisoč leti se
je namreč apostolom in drugim učencem - Magdaleni, Zaheju idr. zgodilo ob srečanju z
Jezusom, da se je njihovo življenje spremenilo oz. celo spreobrnilo. Podobno se
od takrat dogaja z vsemi grešniki, ki ob tem srečanju postanejo svetniki. Tudi
mi imamo to možnost – smo potencialni svetniki. Srečanje z vstalim Kristusom je
tisto, ki spremeni človekovo življenje. Zima krize lahko postane pomlad, kjer
nanovo vzbrsti in zacveti življenje.
Vidimo
težavo v naši družbi, naši državi, v naših skupnostih, da je vera zgolj neka
religioznost, ne pa gotovost. Je nek navdih, neko čustvo, neko izhodišče,
skupek vrednot (o katerih se zadnje čase veliko in morda preveč govori, saj so
prevečkrat iztrgane iz konteksta vere), neka pobožnost, ni pa dogodek. Dogodek
je dejstvo, je navzočnost. Gre za neko presenečenje, ki stopi v naše življenje
in ga spremeni, nam da vse tisto, po čemer v svoji globini hrepenimo.
Lahko bi
dejali, da je srečanje z Jezusom Kristusom podobno kot takrat, kadar se zares
zaljubimo. V nekem trenutku življenja se zgodi, kot strela z jasnega, in
popolnoma spremeni naš pogled na življenje. Zaljubljeni je , kot vemo, še vedno
isti fant ali ista punca, je pa drugačen njegov svet in način, kako vsako stvar
doživlja. Tega se vsi naokrog zavejo, to opazijo in se začnejo spraševati, kaj
se z njim ali z njo dogaja.
Da Kristusa
nismo srečali, priča dejstvo, da naše življenje teče dalje na isti način kot
prej, z istim pogledom na svet, z istim načinom obnašanja. Pa težava niti ni v
krhkosti, temveč v tem, da smo se sprijaznili s tem, da takšen način življenja
in pogled na svet sobiva z »vero« (dali smo jo v narekovaje), ki pravimo, da jo
izpovedujemo. Tako vsako nedeljo in večji praznik z ustnicami to vero v
veroizpovedi tudi izpovedujemo, ne pa tudi s srcem, z vsem svojim bitjem.
Ko nekdo
zares sreča Jezusa, se vse spremeni – spremeni se njegov pogled do samega sebe,
do drugih, do vseh stvari in dogodkov v življenju. Vera v Jezusa Kristusa nam
daje neko gotovost, da smo pripravljeni pomakniti se naprej, stopati tudi skozi
temo in negotovost. Kako naj bi sicer zapustili svoja lastna prepričanja,
pogled na svet, ki je samo naš? Če je vera samo nekaj religioznega, pobožnost
in čustvo, potem hromi, paralizira naše življenje in tisto, kar je človeškega,
nazadnje pa nas utrudi. Če potem takšno vero prenašamo našim mladim, potem se
ne smemo čuditi, da je nočejo sprejeti, saj čutijo, da krščanstvo, ki jim ga
želimo posredovati nima nič z življenjem, s svobodo, s človeškostjo. Kot je
dejal francoski pravoslavni teolog Olivier Clément, je to krščanstvo, ki se
boji življenja. Ali ni neumen človek, ki bi svoje življenje gradil na neki
ideji ali morali?
Jezus nas
vabi, da se tako odločimo zanj, da se mu odpremo in prepustimo. Začne se že s
pripravljenostjo za učenje v njegovi šoli. Ne more vendar vsak od nas že kar
vedeti, kaj je to pravo življenje, kot da bi mu to že bilo položeno v zibko. Počasi
sestavljamo mozaik, tudi s pomočjo drugih in drugačnih mnenj, izkušenj, a ga v
celoti ne moremo sestaviti. Kaj je to pravo življenje, ne moremo nikdar v
celoti dognati – to lahko ve samo Bog, začetnik in gospodar življenja. Jezus je
Božji sin, torej Bog, ki zase pravi, da je življenje. To življenje, torej
samega sebe, nam želi tudi posredovati. Se bomo odločili zanj?
Ni komentarjev:
Objavite komentar