Prav
zanimivo je pogledati vzrok, zaradi katerega množica ljudi v tokratnem evangeljskem odlomku išče Jezusa - zato,
ker je pomnožil kruh in ribe ter jih tako nasitil. Slediti pa so morali
učencem, ker za Jezusa ne vejo, kako je prišel na drugo stran – hodil je namreč
po vodi, a oni tega niso videli. Ljudje bi si seveda radi zagotovili, da bi
imeli vselej dovolj hrane, zato bi Jezusa, kot smo slišali zadnjič radi
postavili za kralja. Danes bi prav tako radi imeli za političnega voditelja
tistega, ki bi nam zagotovil čim večje blagostanje. Mislimo, kako bo z neko
materialno in ekonomsko gotovostjo rešeno tudi vse ostalo. Mislimo, da bomo vsi med seboj lepo prijatelji, da bodo "štimali" tudi naši odnosi.
Jezus svoje
poslušalce, kakor tudi nas opomni, da je treba iti globlje: »Ne delajte za jed, ki mine,
temveč za jed, ki ostane za večno življenje in vam jo bo dal Sin človekov; nanj
je namreč vtisnil pečat Oče, Bog.« (Jn 6,27).
Ob tem
sem se spomnil na naše sosede Italijane, ki že več desetletij trumoma
obiskujejo našo deželo ob koncih tedna ali ob praznikih, ko to zapazimo po
registrskih oznakah. Le-teh ne najdemo največ pred našimi naravnimi ali
kulturnimi znamenitostmi, čeprav jih tudi najdemo, marveč jih je največ pred
našimi gostilnami, restavracijami, celo okrepčevalnicami, kot lepo priča tista
na Dolgi njivi. Enostavno pridejo jesti, ker (še vedno) za manjšo vsoto kot v
svoji državi, dobijo veliko večjo »porcijo« hrane. Vsak pogovor z njimi, ko jim
poveš od kod si ali, kje deluješ, se začne okrog gostiln. Kaj želim s tem
povedati? Da ti ljudje že leta in leta hodijo k nam, pa nas ne poznajo, ker jih
več kot to, da napolnijo trebuh, nikdar ni zanimalo.Tudi mi vse prevečkrat ostanemo s tem stremljenjem zgolj za zadovoljitvijo svojih želja, na površju. Morali bi se bolj potruditi in seči globlje, da pridemo do česa globljega, kar ne mine.
Jezus
vzame neko vsakdanje dejstvo, kot je tisto, da človek pač mora jesti. Toda,
važno je, kje je tu poudarek. Treba je namreč jesti, zato da (pre)živimo in ne
živeti, zato da jemo. Pomeni, da vsi mi za svoje življenje in preživetje
potrebujemo tisto »jed, ki mine«. Vsi potrebujemo materialne in ekonomske
dobrine, ki pa morajo vselej ostati sredstvo in ne cilj. Sem bi postavil tudi
zdravje, ki ga danes tudi marsikdaj zelo napačno pojmujemo zgolj kot nekaj
biološkega, kot odsotnost bolezni, pa zdravje ni samo to.
Kako
podobni smo tisti množici, ki ni iskala Jezusa iz pravih razlogov, kar jim le-ta
tudi pove: »Ne iščete me
zato, ker ste videli znamenja, ampak ker ste jedli kruh in se nasitili.« (Jn
6,26b). Torej, množica ni skala Gospoda, ker bi razumela smisel znamenj, marveč
zaradi priložnosti, da si zagotovijo neko materialno varnost. Kako bi naobrnili
to na nas danes? Predvsem tako, da Jezusa Kristusa ne iščemo in potrebujemo vse
do tedaj, ko nam gre dobro, v materialnem in zdravstvenem smislu, temveč ga
iščemo šele tedaj, ko pride kaka stiska, v vsakem smislu besede. Takrat pa bi
seveda Jezus moral delati čudeže. Je neke vrste bog-avtomat, bog po moji meri
(zato tudi z malo začetnico).
Težava je
ista, kakršno je videl že veliki G. K. Chesterton, da iščemo čudeže Boga in ne
Boga čudežev. Naša največja skrb pa bi, nasprotno, morala biti v iskanju in
poglabljanju odnosa z Gospodom Jezusom. Morda se zdi, da je to navidez brez
nekega smisla, ker ni nekih takojšnjih in otipljivih rezultatov, pa vendar se
to na nek način nalaga nekje, na nek račun, ki je pri Bogu, da bomo ob pravem
času lahko z njega tudi kaj dvignili. Za to pa je seveda bistvenega pomena vera
v posmrtno življenje, ki je tudi vera v vstalega Kristusa. S to vero delamo za
jed, ki ne mine, sicer pa za minljivo.
1 komentar:
Odlično, Andrej, odlično, bravo!
Objavite komentar