petek, 17. oktober 2008

Verodostojnih 24ur

"Do poroke brez seksa... Prav to priporoča in zagovarja brazilski nogometni zvezdnik Kaka, ki je že pred časom izjavil, da se bo po koncu profesionalne kariere podal v svečeniške vode. Nogometaš italijanskega Milana je prepričan, da je lahko njegova odločitev, da v zakon vstopi kot devičnik, primer vsem mladim. S Kakinim konzervativnim razmišljanjem se strinja veliko število rojakov, vendar ne tudi svetovno znana manekenka in supermodel Giselle Bundchen, ki je pred dnevi napadla cerkev, prav zaradi prepovedi seksanja pred vstopom v zakonski stan ..."

Ni čudno, da dvignejo prah, če rečejo, da Cerkev PREPOVEDUJE seksanje pred poroko. Marsikdo potem res misli, da je tako, pa ni. Cerkev spolne odnose pred poroko ODSVETUJE, kar je precej drugače, se mi zdi.

Strinjal bi se, da je Kakájevo razmišljanje konzervativno, saj pomeni, da ohranja neke vrednote, ki jih krščanstvo zagovarja že mnoga stoletja, upam pa, da tu ni mišljeno kaj drugega, a mislim, da je.

Sicer pa je manekenka izrazila svoje nestrinjanje s Katoliško Cerkvijo, ne pa s protestantsko Cerkvijo (bolj natančno Evangelijsko), ki ji pripada nogometaš. Metanje v isti koš je pri naših novinarjih žal pogosta zadeva.

Lepo je, če znane osebnosti kot je Kaká mladim želijo približati določene drže, ki niso več moderne, so pa dobre. Hkrati ne obsojam nikogar, ki je imel, ima, bo imel spolne odnose pred poroko, saj ni nujno, da bo to negativno vplivalo na kasnejši zakon. Sem pa tudi sam med tistimi, ki se strinjajo s Kakájem.

1 komentar:

Aljoša pravi ...

Vse je res kar piše v objavi vendar bom dodal še svojo misel.

Spolna morala je bila (pre)dolga stoletja ekskluzivni monopol Cerkve. Slednja je vsakič malo "zategnila" in kaj dodala. Zanimivo, da so v veliki meri spolnost ljudi "uravnavali" duhovniki ali redovniki, ki o spolnosti ...

Potem so prišla leta splošne družbene svobode (na vseh področjih) in toliko kolikor se je prej zapenjalo, se je čez noč spustilo. Princip bumeranga. Prej ali slej prileti nazaj.

In mislim, da se je to tudi zgodilo. Nekaj tako zelo prepovedanega in skrivnostnega in pokvarjenega je postalo dostopno vsem. Šokirana in osupla, je Cerkev v dobi tehnologije na področju spolnosti uporabljala (in uporablja) izraze in slovnične sintagme iz 17. stoletja.

Ali mladi res razumejo vsa sporočila? Ali ni Cerkev preveč optimistična in zagledana vase? Včasih imam občutek, da se pri teh stvareh namenoma obrne stran.