Zanimivo se je ustaviti ob velikih mislecih, da utemeljimo tisto,
kar smo zapisali v naslovu. Najprej pri avstrijskem filozofu Ludwigu
Wittgensteinu. V svojih zapiskih v letih 1914-1916, pravi: »Molitev je
razmišljanje o smislu življenja.« Kadar se namreč človek pogovarja z
Bogom, kakor pravimo za molitev, ne skuša zgolj prodreti čim bolj v
skrivnost Boga kot njegovega sogovornika, temveč skuša nekako priti čim
globlje tudi v skrivnost svojega lastnega bivanja. Skuša najti v svojem
življenju - in svojemu življenju - nek smisel in mu dati neko vrednost.
Sv. Tomaž Akvinski pravi, da je molitev predvsem v izgovarjanju besed,
kot sta 'prosim' in 'hvala', ker je zanj molitev enostavno pravi pogled
na stvarnost – vse je dar. Prositi Boga tisto, kar želim in zahvaljevati
se mu za to, kar sem prejel, je način, kako živeti v resnici. To
pomeni, da odpremo oči in vidimo, kako je naš obstoj zastonjski dar, ker
smo, kljub temu, da nas lahko tudi ne bi bilo. Zato molitev ni nič
drugega kot eno samo zahvaljevanje našemu Stvarniku za vse darove:
»Zahvaljujem se ti, ker sem tako čudovito ustvarjen, čudovita so tvoja
dela, moja duša to dobro pozna« (Ps 139,14).
Prav v tej smeri lahko
povzamemo besedno igro še enega vélikega filozofa 20. stoletja, Nemca
Martina Heideggerja, ki je nekoč dejal: »Denken ist danken,« kar pomeni
nekako: »Misliti je zahvaljevati se.« Kadar molimo, mislimo na Boga,
torej se mu, na nek način, tudi zahvaljujemo. Po Abrahamu J. Heschelu pa
je molitev tudi »vélika nagrada človekovega bivanja«.
Objavljeno v tedniku 'Novi glas'.
Objavljeno v tedniku 'Novi glas'.
Ni komentarjev:
Objavite komentar