Zanimivo nasprotje se ponuja pri teh
poletnih mašah, ko poslušamo tako močne besede in bogata berila, sami
smo pa raje kje drugje. Kot bi nam res hotel Gospod sporočiti, kako
nezadostno je to, da damo enostavno "možgane na off", ampak je zelo
pomembno, da imamo oddih, ki je tudi duhoven, da nahranimo zlasti svojo
dušo, kot pravimo. Če se namreč resnično želimo odpočiti, potem rešitev
zagotovo ni v nič ali čim manj, temveč čim več in da je čim bolj
kakovostno tististo, kar zaužijemo. Z učiteljem postave iz evangelija bi
lahko rekli, da malo parafraziramo: "Kaj moram storiti, da se zares
spočijem?"
Kristus
učitelja postave napelje, da v primeru vprašanja o večnem življenju
odgovori z zapovedjo ljubezni, o kateri poterm naprej razmišlja in jo
osvetljuje s pomočjo znane prilike o usmiljenem Samarijanu. Tudi za nas
je dobro, da razmišljamo o svojem poletnem življenju in tistem nasploh, s
pomočjo zapovedi ljubezni. To je namreč ključna zadeva, saj je
ljubezen, ki je seveda veliko bolj kompleksna kot le čustvo, saj gre v
končni meri za presežno in torej tudi duhovno stvarnost.
Zanimivo
je to, kako veliko se danes govori o odnosih in tudi o ljubezni, kako
daleč pa smo od ljubezni in človeka potem v resnici. Kako daleč smo
pravzaprav od osebe, ki je pravzaprav vedno tisti pravi cilj, ne odnos,
ki je sredstvo. Tudi ljubezen je, če je resnična, pravzaprav
poosebljena, ker tista oseba je ljubezen, ali pa je ni. Torej, ko
govorimo o veri, ne govorimo le o človeški osebi, temveč še prej o Osebi
z veliko začetnico, ki je najprej Božji Sin Jezus Kristus, po njem, pa
pridemo še do drugih dveh Božjih Oseb, Očeta in Duha. Ali ne starši
svojih otrok poistovetijo z ljubeznijo?
Ali
ni tako pri zaljubljencih in zakoncih, da z ljubeznijo poistovetijo
ljubljeno osebo? Zato je izrednega pomena, poleg tega, da je zelo
zanimivo, kako je Gospod Jezus naobrnil vprašanje učitelja postave in to
vprašanje zastavlja tudi nam danes: "Komu si ti bližnji?" Za to gre
namreč pri tistem: "Kateri od teh je bil bližnji tistemu, ki je padel
med razbojnike?" (Lk 10,27-37). To vprašanje odzvanja tudi danes, kot
recimo, kdo je bil bližnji tistemu prijatelju mojega prijatelja, ki je
umrl sam in so ga našli šele po dveh dneh? Veliko je danes te samote, a
začne se pri tej razosebljeni in popredmeteni ljubezni, ki je torej
težava naše duhovnosti. Je tvoja ljubezen Oseba in oseba? To vprašanje
je zelo pomembno za vsakega od nas danes.
Zato
je nadvse zanimivo, kako mnogi navajajo tisto Avguštinovo
trditev:"Ljubi in delaj, kar hočeš!" Le, da se danes zadevo naobrača in
bi lahko prej rekli: "Delaj, kar hočeš, in ljubi!" Lahko bi rekli tudi:
"Ljubi, kakor hočeš!" Mislim, da ni potrebno še nadaljevati v tej smeri,
da bi razumeli, kam pes taco moli. Misli se namreč, da Jezusova zapoved
ljubezni pomeni, da so druge zapovedi sedaj odveč, da gre za
razveljavitev ostalih zapovedi, pa temu seveda ni tako. Zapoved ljubezni
je srce zapovedi, je neke vrste kompendij oz. koncentrat vseh zapovedi,
prav tistih, ki jih je Mojzes dobil vklesane na dveh kamnitih tablah.
Kot pa smo slišali v prvem berilu, so to tisti zakoni, ki so že zapisani
v našem srcu in se moramo truditi živeti po njih zato, da bi bili bolj
mi, da bi bili bolj ljudje, bolj Božji otroci, bolj Kristusovi učenci,
bolj bratje in sestre med seboj. Tisti, ki ljubi, nosi namreč ljubljeno
osebo vedno v svojem srcu in mu je nadvse drago, da naredi vse, kar le
more, da bi bila tista oseba zadovoljna.
Ljubimo
Boga? Prav - koliko časa na dan mu posvetimo? Kako težko je v bistvu
narediti tiste osnovne reči, ki so jutranje in večerno zahvlajevanje,
prošnja, obžalovanje, izročanje in slavljenje. Saj je molitev prav to.
Pa saj ni treba veliko - le malo zbranosti v tišini in potem iz srca
izrečeni tisti obrazci ali molitvice, ki smo se jih naučili kot otroci.
Kako težko se je vsaj pokrižati pred jedjo in po njej, da ne rečem, da
zmolimo. Kako težko je graditi nedeljo na nedeljski maši, pa zadeva
dandanes postaja le še privesek ali neka dodatna oprema ali "optional",
če rečemo v angleščini, ki je ravno tako dobro, če je, ali pa ni. Če je
rečeno, da je molitev pobožno govorjenje z Bogom in njegovimi svetniki,
zakaj tega pogovora ne prakticiramo. Najvišja možna stopnja tega
pogovora je pri sveti maši, pa jo tako lahko miselno izpuščamo, se je
površno udeležujemo, se nanjo notranje in zunanje (tudi obleka in
urejenost, zlasti poleti!) nič ne pripravimo. Se mar tisti, ki ljubi, ne
pogovarja z ljubljeno osebo?
Če
potem preidemo na svoje družine, starše, sorodnike in prijatelje -
koliko časa jim posvetimo? Koliko časa gre za pogovor, igro ali podobne
reči, koliko pa raje za televizijo, tablico, pamtni telefon ali še kaj
drugega? Govorimo, kako so mladi le še na elektronskih napravah, vendar
je na mestu tudi vprašanje, od koga so dobili dober zgled. Službe se
danes nadaljujejo doma, četudi na domačem kavču v nedogled, razne
dejavnosti za otroke, ki so postale prava parkirišča, da se jih rešimo
za par ur. Zakonci, ki se med sabo ne pogovarjajo več... Nima smisla
naštevati, ker je pravo pravcato morje tega vsega. Res je težko je
dobiti nekaj časa, ker smo mu prepustili, času namreč, pravico odločanja
nad našim življenjem. Kdor nima časa, potem je že znamenje, da ima čas
njega. Velja razmisliti.
Zapoved
ljubezni potemtakem ni zvit način, ki nam ga je dal Jetzus sam, kako
delati, kakor se vsakemu pač zdi, temveč je pomoč in navdih, kako v
polnosti in polni zavesti delati tisto, za kar nas je Gospod ustvaril in
postavil na ta svet. Kdor ljubi, se posveča Gospodu in bližnjemu, s tem
pa uresničuje tudi samega sebe, saj se konec koncev posveča tudi sebi, s
tem, ko služi drugemu in Drugemu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar