Nekoč se je na zadnjo nedeljo pred postom bralo zapovedi, ki jih je Bog dal Mojzesu. Ker je slednji predpodoba sv. Petra, so to nedeljo v Rimu tradicionalno imeli shod pri baziliki sv. Petra. Kasneje je Cerkev to pripoved o zapovedih premaknila v post in začela brati Abrahamov poklic, pravzaprav pa je tudi Abraham kot oče vere predpodoba prvaka apostolov, ki je prav tako oče in skala naše vere.

Zato se je potrebno obenem sami močno truditi, da bi bila
naša ljubezen potrpežljiva, dobrotljiva, ne bi bila nevoščljiva, se ne bi ponašala,
se ne napihovala; da bi bila obzirna, ne iskala svojega, se ne dala razdražiti,
ne bi mislila hudega; se ne bi veselila krivice, ampak resnice, da bi vse
opravičila, vse verovala, vse upala in vse prenašala. Gre za prošnjo, da bi mi
premogli vse te kreposti. Pravzaprav so nam nadvse potrebne, vemo to, vendar pa
velikokrat delamo ravno obratno od tega. Torej naše trdo delo za to, pa tudi
prošnja Bogu, da nas razsvetli s to lučjo svoje ljubezni – naj se človeška
krhkost in Božja milost dopolnjujeta, kakor je bilo rečeno prejšnjo nedeljo.
Vera in upanje sta nam seveda tu na zemlji potrebna, potem pa bo ostala samo še
prava ljubezen in njeni sadovi. Delati je treba, da bi se naša ljubezen vse
bolj prečistila in bi mi pravzaprav vse bolj odsevali Božjo ljubezen.
Gospod ne napoveduje Jeruzalema, torej trpljenja in smrti
samo svojim apostolom in učencem, temveč to govori tudi nam. To ne bo odvzeto
od nas, ampak vsakogar čaka v takšni ali drugačni meri. Žal smo dandanes ljudje
preveč obrnjeni sami nase, pa smo slepi, da bi prepoznali, kako nas Bog
obiskuje tudi v teh preizkušnjah, ki pač pridejo. Ponovno je nemogoče, da bi se
sami tako osvobodili te slepote, ki je srčna slepota, da bi mogli videti zdaj
to Božje posredovanje, ta Božjim prst, v večnosti pa prav zreti v blaženem
gledanju Boga. Gospod je tisti, ki mora očistiti naša srca, da bi tega bili
sposobni, vendar tega ne bo naredil brez nas in našega sodelovanja. Tega nismo
vredni, vendar to moremo doseči, če svojo grešnost in bolnost iskreno ter
ponižno priznamo. Tudi mi moramo vzklikati k Gospodu, da se nas usmili. Potem
pa je pomembno, da mu svoje prošnje in želje znamo izraziti. Treba je biti zelo
konkretni v tem – zakaj bi bilo narobe, če prosimo nekaj dobrega. Normalno je,
da nekdo prosi za rešitev, olajšanje, ozdravljenje. Morda se res komu zgodi
celo čudež, vendar je to nekaj izrednega, tisto, kar pa je redno, je tisti
pogled in videnje, ki gre onkraj resničnosti tega sveta, to je pogled vere. Četudi
križi ostanejo, jih znamo umestiti v širšo sliko, biti polni upanja in vere v
Božjo previdnost. To je tista Abrahamova vera, ki jo potrebujemo. Abrahamu Bog
ne da tukaj in zdaj nečesa, ampak mu da prihodnjo obljubo, on pa temu sledi.
Gospod nam pravi, naj nas ne preveč zanima, kar se dogaja z drugimi, važno je,
kakor pravi sv. Petru, da on hodi za njim – tudi za nas je to najpomembneje: »Ti
hodi za menoj!«
Ni komentarjev:
Objavite komentar