Potem ko je Jezus enkrat izbral prve učence, se začne tisto njegovo
pravo javno delovanje. V Kafarnaumu, pomembnem križišču, »je šel v shodnico in učil«. Dvoboj med Božjim in peklenskim se začne tukaj, saj Božja beseda izzove
pri obsedencu reakcijo. Kako je z njegovim obiskovanjem shodnice bilo ne vemo –
morda je bilo redno, morda ne, dejstvo je, da je tisto soboto bil tam. Vsekakor
je jasno, da njegovo življenje ne gre po pravi poti. Navzel se je slabih navad,
ki so postale njegov vsakdan. Na zunaj je morda čisto običajen judovski vernik,
njegova notranjost pa je odeta v črnino, v njej ni svetlobe. Jezusova beseda
sproži v tem zaspanem verniku burno reakcijo, očitno so ga zadele v polno.
Mi, ki smo tako polni raznih filmskih uprizoritev zla, si
najbrž vse skupaj predstavljamo kot kakšen prizor iz grozljivke, morda iz filma 'Eksorcist'. Zato se nam
zdi podobna zadeva kot tista, ki nam jo Marko opisuje, danes malo verjetna,
redkost. Ni povsem tako. Obsedenec v shodnici je lahko vsak izmed nas. Ob
nedeljah čisto normalno hodimo k maši, smo tam fizično prisotni, ko pa slišimo
besede: »Pojdite v miru,« pustimo svoje krščanstvo tam v cerkvi – v klopi, na
koru in, zakaj ne, pri oltarju, če gre za nas duhovnike. Obiskujemo obrede, a
pravzaprav ne verujemo. Hodimo v svetišče iz navade ali zato, ker so to počeli
naši predniki, ker so nas tako naučili starši, sicer pa v življenju živimo, kot
bi Boga ne bilo. Če pa Bog že je, ga moje življenje nima kaj zanimati, saj sem
svoboden in lahko živim, kakor hočem. Evangelij in verski nauk sta tako stvar
cerkvene stavbe, sicer pa se ne smeta kaj preveč oglašati, da ne bi zmotila
našega prijetnega spanca. Vsi Božji služabniki, s papežem in škofi na čelu, naj
bi zato izven bogoslužja molčali.
Ko pa se zgodi ta reakcija na besede 'nauka z oblastjo',
pride tista skušnjava, da Bog želi človeku slabo, da ga želi pogubiti. Podobno lahko
rečemo za Cerkev, za starše… To je pravzaprav laž – ne gre za to, da je trditev
povsem napačna, ampak, da nekdo s pomočjo neke delne resnice ali neke resnične
osnove napravi manipulacijo, lažno izpeljavo. Tega je danes ogromno. Poslužujemo
se teh delnih resnic, teh ovinkarjenj, da bi prišli do lastnih koristi in
namenov. Tudi sami sebi lažemo, iščemo izgovore, delamo dobre sklepe in prelagamo
z izpeljavo le-teh. Bojimo se narediti rez v svojem življenju, ker vemo, da bo
to bolelo in peklo, da ne bo tako lahko kot je to zdajšnje življenje, ker bo
pustilo določene posledice, rane, brazgotine. Kaj bi bilo, če bi se kirurg to
spraševal, preden bi napravil operativni poseg? Če bi dejal: »Ne smem zarezati,
ker bom s tem nekoliko poškodoval tkivo pacienta.«? Gotovo, dejstvo je, da
sprememba načina življenja ni nikdar enostavna, da ni instantna rešitev, da
zahteva veliko napora in vztrajnosti, veliko odpovedi. Vendar pa je to edina
pot, da smo res svobodni in srečni ter veseli. Da je vse to trajno. Da se
življenje splača živeti, da ima smisel. Rakavo obolenje je treba odstraniti,
preden je prepozno.
Tu pa smo povabljeni tudi k temu, da nas ni strah povedati
resnice, nikdar, četudi kdaj boli. Resnica je tudi zdravilna in človeka
osvobaja, kakor je dejal Jezus sam. Morda smo tudi v naših besedah napravili
preveč kompromisov, morda so postale preveč politično korektne. Morda je v njih
preveč strpnosti in premalo resnične ljubezni. Resnica in prava ljubezen
najpogosteje namreč nista strpni. Če namreč nekoga ljubimo in želimo, da bi bil
srečen, ne moremo 'tolerirati', kako sili v nesrečo in pogubo. Bomo, če nekdo
nori po cesti, to njegovo zgrešeno početje tolerirali?
Skupaj z Jezusom lahko vsem tem slabim navadam, lažem,
izgovorom… rečemo, naj umolknejo in nas pustijo pri miru. Ampak skupaj z njim,
sicer bomo spet kmalu zapadli na stara pota in začeli sklepati s skušnjavcem
kompromise, ki pa nas na koncu pustijo nesrečne, prazne in na tleh. Krščanstvo
je težka, a lepa pot, če smo z njim, z Odrešenikom. Biti z njim – to je
skrivnost evangeljske poti po evangelistu Marku.
3 komentarji:
Biti z njim niti ni taka skrivnost,
sploh če uspeš biti sam s seboj.
Mnogi nismo ali pa le občasno.
Tu pa se začne garanje.
Zato mi misel o vodi na vašem blogu , ki govori o vztrajnosti prav pride.
Pa danes sem vas čudežno našla , na FB-ju, čeprav spremljam tudi komentarje na Besedah za srce.
Super, vas bom dala med priljubljene.
Skrivnost kot skrivnostna sestavina, kot neke vrste 'recept', pravilo. O vztrajnosti smo pa predzadnjič spregovorili v nedeljski misli, tako da... Kakor pravi Pavel v pismu Rimljanom - če je Gospod z nami, kdo je proti nam?
Ojla, Andrej, ma veš, da si pravi car? Ta pridiga pa je neverjetno dobra.
"Resnica in prava ljubezen najpogosteje namreč nista strpni. Če namreč nekoga ljubimo in želimo, da bi bil srečen, ne moremo 'tolerirati', kako sili v nesrečo in pogubo..." je misel, ki bi jo veljalo zapisati na več javnih zidov, da ne bi vedno izpadli nestrpni, ko govorimo, se zavzemamo, živimo resnico.
Bravo, Andrej!
Objavite komentar