Neki francoski svetopisemski strokovnjak je svoje
razmišljanje o Božji besedi te 4. Adventne nedelje naslovil: »V iskanju pravega
in popolnega Templja.« Imamo kralja Davida, ki želi Bogu postaviti zidan
tempelj z veličastnim okrasjem, a mu Bog po preroku Natanu sporoči, da mu je
bolj všeč druge vrste tempelj, tisti živi tempelj, sestavljen iz ljudi, ki so
mu vdani.
Tiziano - Gospodovo oznanjenje |
David ni imel slabih namenov. Morda je želel tudi v zidani
obliki pokazati, kako je Izraelov Bog večji in mogočnejši od vseh poganskih
bogov, vendar pa v tem namenu tiči lahko tudi nevarnost, da bi bolj proslavljal
samega sebe, ki bi tak mogočen tempelj postavil, kot pa Boga. Mi smo v podobni nevarnosti kakor kralj David, mi duhovniki, ko se bolj posvetimo mrtvim kamnom namesto živim, pa tudi, kadar mislimo, da bomo ljudi rešili s svojimi briljantnimi pridigami. Kar zadeva vernike, pa se npr. pri raznih skupinah v župniji ne bi bilo neumno večkrat vprašati, če bolj proslavljamo sebe, ali pa je naše sodelovanje res trud za večjo Božjo slavo in ljudem v korist. Bolj kot v okviru
mrtvih kamnov, želi biti Bog prisoten v živih kamnih. Kakor je dejal sv.
Irenej, je Božja slava živi človek. Bolj ko človek postane, če vzamemo Pavlove
besede, tempelj Svetega Duha, stavba, ki jo prežarja svetloba Božje luči, bolj
za Boga tudi pričuje.
Bog si je v človeški zgodovini tako sam postavil tempelj –
Devico Marijo. Bilo je to neko povsem običajno dekle, ki je živelo na
podeželju, daleč stran od vrveža glavnega mesta Jeruzalema, da bi bilo še bolj
poudarjeno, kako si Bog izbira, kar je slabotnega in nepomembnega, da bi
razodel svojo veliko slavo in veličino.
Ko pride nad Marijo Sveti Duh, jo obsenči moč Najvišjega in
Bog se naseli v njej, kakor je moč Najvišjega obsenčila že nekoč jeruzalemski
tempelj. Božja moč to preprosto dekle spremeni v Božji tempelj. Ampak pazimo,
tu ne gre za moč v smislu energije (gr. enérgeia), ki je danes tako razširjena,
ampak gre za tisto stvariteljsko moč (gr. dynamis), ki jo ima samo Bog. To je
tudi tista moč, ki dela čudeže: »Bogu namreč ni nič nemogoče.« Bog zato ni
enako energija, to ima tudi hudi duh, nima pa tiste stvariteljske moči in je
zato veliko šibkejši od svojega Stvarnika.
Podobno kot z Marijo se z vsakim od nas zgodi pri svetem
krstu, ko pride tudi nad nas Sveti Duh in nas obsenči ta čudovita moč
Najvišjega, ki nas preustvari, da postanemo tudi mi tak Božji tempelj, da se
tudi v nas naseli Kristus. Mi vsi smo tudi, podobno kot Marija, vsak trenutek življenja
obdarjeni z milostmi.
Razlika med nami in njo pa je, da je ona, ko je dejala, da je njegova služabnica, enkrat za vselej privolila
Bogu, njegovi volji in njegovemu čudovitemu načrtu z njo. Ona je bila madeža greha
obvarovana, mi pač ne, zato večkrat raje delamo po svoji volji, kakor po Božji.
Takrat seveda tej Božji moči, ki človeka odznotraj preustvarja, ne dovolimo, da
bi delovala – Bog nikdar ne gre mimo naše svobodne volje, ki nam jo je tako velikodušno podaril. Zato potrebujemo
odrešenje. Zato potrebujemo nekoga, da nas iz smrtne sence potegne v luč
življenja. Prosimo Marijo, naj prinese Kristusa tudi vsakemu izmed nas, mi se pa ob njej učimo, kako ga sprejeti in prinašati ljudem, kakšna drža je za to potrebna.
1 komentar:
Izjemno lepo povedano, Andrej, še posebej mi je všeč, da si jasno in glasno počistil z energijo in energijami, katerih ne morem več, saj mi jo ponujajo na vsakem koraku!
Hvala!
Jurij
Objavite komentar