Z Jezusom smo bili prejšnjo nedeljo v shodnici, v judovski
molilnici, od koder se sedaj premaknemo v hišo, v Petrovo hišo. To je tudi naš
običajni nedeljski premik, nekateri pa se med domom in svetiščem gibljemo vsak
dan. Če ostanemo zgolj pri tem dejstvu, ne povemo nič novega. To je naša
normalna rutina. Če pa pogledamo, kako smo zadnjič dejali, da se naše
'krščanstvo' omeji le na to obiskovanje svetišča in se s 'Pojdite v miru'
konča, potem nas mora tista beseda, 'rutina', zaskrbeti. Naše krščanstvo je
namreč v nevarnosti, da postane prazna vreča, za katero pa star pregovor pravi,
da ne stoji pokonci. In tu se pojavi vprašanje: Je naša krščanska praksa res
vera v pravem smislu besede?
Vera je oz. naj bi bila za nas kristjane zaupljivi odnos z
Jezusom Kristusom. Toda, kako naj to drži, če osrednjo osebo naše vere pustimo
tam v cerkvenih klopeh? Ko Jezus namreč vstopi v Simonovo (Petrovo) hišo
pokaže, kako želi vstopiti tudi v naše vsakdanje življenje.
Kje pa so naši vsakdanji boji? So v cerkvi? V cerkvi Kristus
deluje, na poseben način deluje tam, vendar želi svoje delovanje, svojo bitko
razširiti tudi izven cerkvenih zidov. Iz 'svetega' želi priti tudi v naše
'svetno'. Želi biti v vsem, kar zaznamuje naše življenje, dobrem in slabem, v
bolezni in zdravju. Govori nam, da lahko iz teh svojih nenehnih življenjskih
bitk, če gremo vanje z njim, izidemo kot zmagovalci. Ne pomeni, torej, da bomo vsako bolezen ali karkoli drugega vselej premagali tako, da bo popustila.
Ne gre za to – naše življenje bo z Jezusom postalo okusnejše, vredno živeti ga.
Kakor je jed okusna, kadar je ustrezno začinjena. Kadar potem sami postanemo
'okusni', tudi naš svet, torej okolje, v katerem živimo, napravimo okusnejše.
Za pravi recept izvemo v drugem delu odlomka, ko gre Jezus
na samo molit. Današnji zahodni kristjan bi rekel: »Lahko njemu, ko ni imel kaj
drugega početi!« Pa ni res tako – če smo pozorno poslušali, je imel dela do vrh
glave, saj je cele dneve učil in ozdravljal. Čas za molitev si je vzel, si ga
dobesedno iztrgal, saj je šel molit, ko so vsi drugi še sladko spali. Žrtvoval
je torej nekaj dragocenega časa. Kar je za nas dragoceno, včasih zahteva tudi
žrtev. Je odnos z Bogom za nas dragocen? Si ga želimo? Bog je za odnos z nami
žrtvoval največ, kar je mogel, svojega sina. Smo se mi pripravljeni malo potruditi
za odnos z njim? Tu naj povem svojo izkušnjo, kako se je tista molitev, ki je
bila na takšen ali drugačen način 'iztrgana', izbojevana, vselej izkazala za še
posebej dragoceno.
Pokojni čikaški kardinal Bernardin v knjigi 'Dar miru'
pripoveduje, kako so ga nekoč njegovi duhovniki vprašali, kako on sam moli. To
vprašanje mu je dalo zelo misliti, ker je bilo njegovo molitveno življenje
precej revno. Zato je sklenil, da bo prvo uro svojega dne posvetil Bogu.
Navadno je tu zmolil kak del brevirja, del rožnega venca, nekaj časa pa molil v
tišini, morda ob svetopisemskem odlomku. Ko je kasneje zaradi svoje hude
bolezni – imel je raka, zaradi katerega je tudi umrl – le težko molil, je svoje
duhovnike in vernike spodbujal, naj to počnejo, dokler so zdravi, dokler
morejo. Še vedno ni časa? Bodite iznajdljivi – prijatelj vsako jutro moli s
svojimi otroki v avtu, na poti v šolo in službo, ki traja kake pol ure. Na
podoben način se lahko znajdemo tudi za osebno molitev.
Za vročico so judje dejali, da je ogenj, ki razžira človeka.
Simonova tašča zaradi bolezni ni mogla početi tistega, za kar je bila poklicana
– biti gospodinja. Na podoben način tudi mi kristjani brez molitve ne moremo
biti pravi kristjani. Izgubimo okus. Ne pozabimo, da nam je Jezus dejal: »Vi
ste sol zemlje. Če pa se sol
pokvari, s čim naj se osoli? Ni za drugo, kakor da se vrže proč in jo ljudje
pohodijo« (Mt 5,13). Če ne želimo izgubiti svojega okusa, ne pozabimo na molitev.
2 komentarja:
Sem prebral že nocoj, Andrej, lepo povedano, še posebej to o molitvi, ker je res, da si moreaš za molitev sam najti čas in sploh ni res, da se ne da!
Hvala!
Jurij
Absolutno se da, vrste v trgovinah so včasih tako dolge,...potem plačaš in z polno malho stvari greš. Potem si rečem:"Hvala, Jezus za klepet in ker mi stojiš ob strani."
Točno tako.
Objavite komentar