Je bilo v semenišču prepovedano
zastavljati (si) vprašanja? »Tisti, ki niso nič spraševali, so bili najbolj
sivi ali pa morda najbolj premeteni. Moja slabost, ki je za hierarhijo ne le
predrzna, temveč nedopustna, je v tem, da si zastavljam vprašanja, zlasti,
kadar nisem prepričan v tradicionalne odgovore in obrazložitve.« Urednik
tednika videmske nadškofije pre Toniju ni želel objaviti članka o izvirnem
grehu, kjer je le-ta odkrito priznal, da ne prav dobro razume, za kaj pri zadevi
gre in si je nekako skušal stvar razložiti (niti ni bilo tako strašno narobe,
saj je govoril o nagnjenosti k zlu, o 'grešljivosti', s katero se vsakdo rodi
in živi, proti kateri pa se je treba boriti v življenju, sploh pa o tovrstnih
zadevah potrebujemo kakovostnih in enostavnih obrazložitev, op. prev.). Ko mu
urednik ni želel objaviti članka, je dejal: »Zdaj smo res na konju! Če si bodo
še duhovniki začeli zastavljali vprašanja, potem je konec!«
Pre Toni takole nadaljuje z
razmišljanjem: »Zakaj si mi duhovniki, kakor tudi funkcionarji ali drugi člani
strank, ne bi smeli zastavljati vprašanj, temveč samo dajati odgovore? Na dan,
ko začne funkcionar kake stranke, zlasti katere od absolutističnih in
totalitarnih, postavljati vprašanja, je konec – bodisi zanj bodisi za stranko.
Bil bi že čas, da si začne Cerkev zastavljati osnovna vprašanja, ne da samo
sprašuje in odgovarja drugim. Oscar Wilde je zapisal: 'Lepota življenja ni v
dajanju odgovorov, temveč v postavljanju pametnih vprašanj.' Zato bi morala
Cerkev, namesto ponavljanja ene in iste lajne na pasiven in otročji način,
imeti modrost in ponižnost, da bi se naučila zastavljati si vélika vprašanja. V
nasprotnem primeru bo ustvarjala samo papagaje, medtem ko je nasprotno naša
naloga ravno v tem, da napravimo samostojne, odrasle, zrele in odgovorne ljudi.
To pa je mogoče le tako, da ljudi naučimo tega, da si bodo zastavljali
vprašanja.
Vprašanje na vprašanje pa počasi
in v ponižnosti lahko hodimo proti resnici, ki je 'transcendentna' (nadnaravna,
presegajoča, op. prev.) in nas vedno presega. Vedno gre preko obzorja naših
glav. Če sam iščem sonce, se podam proti vzhodu. Tako je z resnico. Jo grem
iskat v Vatikan? Treba je iti še naprej. Grem v Meko? Treba je iti bolj naprej
od vsega zavedajoč se, da v tem življenju dospem le do delnih resnic. Če je
resnica Bog in Bog je resnica, jo bom v celoti našel le v onostranstvu. Kdor
zatrjuje, da tukaj in sedaj 'ima' resnico, je lažnivec in napuhnjenec.«
Če se še nekoliko vrnemo k
neuspelemu razmisleku o semenišču. Marsikateri od duhovnikov je vplival, da so
knjigo o semenišču odstranili iz knjigarn. Zakaj niso želeli odpreti oči in
pogledati resnici v obraz? »Vračam se k zgledu komunizma. Koliko je bilo v
komunizmu takih, ki bi si zastavljali vprašanja? Kdo se je vprašal: 'Je mogoče,
da je vse res?' Žeto, da so si zastavljali vprašanja je znak, da niso bili
gotovi. Če pa niso bili gotovi, niso mogli nanje računati in je bilo bolje, da
so se jih znebili. Za kariero je treba izbrati nekoga, ki nikoli ne bo dejal:
'Je res? Ni res?' Že dejstvo, da si zastavlja vprašanja glede verodostojnosti,
naredi nekoga za nezanesljivega, ker je negotov. Biti mora nekdo, ki ponavlja
vse, karkoli mu rečeš, ne da bi se spraševal, če je prav ali ne. Zato moram
dobiti povprečnega človeka, ki sicer zna še kar dobro govoriti, ki pa zvesto in
nekritično ponavlja, kar mu reče nadrejeni. Tako nastane vse do zadnjega člena
uspešna veriga prenosa sporočila, ki je vedno isto in prav tisto. V takšnih
sistemih potrebujejo neke vrste papagajev, ki ponavljajo tisto, kar je pač
treba ponavljati.
Nekega dne sem dejal škofu:
'Gospod škof, prišli smo do take točke okoljskega uničenja, da mnogim živalim
grozi izumrtje. Težko živijo, ker smo ljudje pokvarjeni in povzročamo samo
škodo. Z vsem spoštovanjem in z dolžnim ter možnim razlikovanjem pa se mi zdi,
da so edine živali, ki v Cerkvi uspevajo papagaji in opice.'
V Cerkvi je vojska opic in
papagajev, ki stalno ponavlja: 'Kakor je rekel Sveti oče' … 'Kakor je pravilno
dejal Janez Pavel II.' V Karniji sem poznal nekoga, ki je znal reči samo: 'Tako
je rekla mama; tako je rekla babica….' To je bil vaški norček, vaški ubožec. Če
odrasel človek ponavlja, kar reče mama, je neumen. Povedati mora, kar sam misli.
Otroci so tisti, ki ponavljajo: 'Babica mi je rekla, naj ti povem…' Mnogi šestdeset
ali sedemdesetletni duhovniki pogosto ponavljajo: 'Kakor je rekel Sveti oče,'
ker ne vejo, kaj bi sami povedali! So papagaji! Papagaji niso ravno simboli
svobode in vse, dokler bomo ponavljali, dokler si ne bomo postavljali vprašanj,
bomo ali najbolj neumni ali najbolj revni. Nekaj, za kar mi je v Cerkvi žal je
to, da tja gredo samo takšni in drugačni reveži, ker ne vejo, kam iti, medtem
ko so jo najbolj inteligentni zapustili.«
17 komentarjev:
da bi blo več takih!
So, ma ne pridejo do glasu! :) Tukaj je pa nekdo, ki si upa dati to na splet, kar je vredno dodatne pohvale.
Andrej, bo izšla knjiga v slovenščini?
Jo založiš? Bomo vidli... bi blo zanimivo, samo pole bi blo treba zadevo prevest v celoti, brez povzemanja... Trenutno tega ni v načrtu, bomo pa vidli, kako bo. Upam za eno drugo knjigo, da bi izšla - če bom dobil dovolj podpore in bom dovolj trmast. V vsako tako zadevo pa bi šel z eno ekipo prevajalcev, ker samemu mi ne bi uspelo.
Še nimam pogojev, da bi se lahko šel tak projekt, ampak "nikoli ne reci nikoli" ali "take štorje ne zastarajo"! :) Coraggio!
"Kdor zatrjuje, da tukaj in sedaj 'ima' resnico, je lažnivec in napuhnjenec."
Napuhnjenec je ta, ki kot duhovnik misli, da bo vse s svojo glavo dojel, zbeži mu pa to, da obstajajo verske resnice, ki niso razumljive človeku.
Ni Cerkev Mati in Učiteljica?
386. Kaj je vera?
Vera je božja krepost, s katero verujemo v Boga in sprejemamo za resnico vse, kar nam je razodel in nam sveta Cerkev predloži v verovanje, kajti Bog je resnica sama. Z vero se človek svobodno izroči Bogu. Zato si tisti, ki veruje, prizadeva, da bi spoznal in izvrševal božjo voljo, saj "vera deluje po ljubezni" (Gal 5,6).
GIURAMENTO ANTIMODERNISTA
IO ….. fermamente accetto e credo in tutte e in ciascuna delle verità definite, affermate e dichiarate dal magistero infallibile della Chiesa, soprattutto quei principi dottrinali che contraddicono direttamente gli errori del tempo presente.
Sveti Janez Marija Vianney, prosi za nas.
Sveti Pij X, prosi za nas.
Sveti Anton Padovanski, prosi za nas.
Kraljica spoznavalcev, prosi za nas.
Sveti pater Pij, prosi za nas.
"Nihče ne more imeti Boga za Očeta, če nima Cerkve za mater" (sveti Ciprijan)
Kokode, ti nimaš pojma! Si neizobražen in se šopiriš na tem blogu, ki dosega nek nivo.
Če bi se šopiril bi bil Kikiriki ne pa Kokode. :)
Torej, kot sem pred kratkim dejal, tista pot, da 'imamo' resnico, ni pravilna, prej bi dejal obratno, da lahko resnica 'ima' nas. Najboljša pot prepričevanja je pot pričevanja. Zato, če je Bog resnica - in mi to verujemo - moramo s svojim življenjem zanj pričevati. Kraljice 'spoznavalcev' pa ni več, ampak imamo Kraljico 'pričevalcev'. Sploh nikjer ni rečeno, da bi s svojo glavo rad možakar dojel vse nedojemljivo, samo to ve tisti, ki je prebral delo v celoti in si lahko tako ustvari neko celostno sliko. Tudi cerkveni nauk je treba sprejemati v celoti - zraven spada tudi 2. vatikanski cerkveni zbor in nauk Cerkve pri vseh pokoncilskih papežih. In Beline ne pravi, da ni res, kaj pravijo papeži in Cerkev, temveč, da je potreben tudi velik oseben trud na poti vere - na takšna vprašanja mora iskati odgovore tudi vsak posameznik. Sicer pa tudi ni celoten sestavek tu objavljen, ker bi dojemanje nauka o izvirnem grehu, kakor ga podaja omenjeni pokojni furlanski duhovnik, lahko bilo težavno za določene ljudi. O marsičem potrebujemo pošteno refleksijo, tudi o življenju Cerkve. Že pri prvem zapisu pa je bilo rečeno, naj nam vse to služi k razmisleku, da pa se najbrž z vsem ne bomo strinjali. Sam se ne strinjam z vsem, kar pravi.
Strinjanje ali nestrinjanje je nepomembno. Danes imamo cel kup ljudi, ki imajo svoje mnenje, svoje vrednote, svoje poglede, svoje zablode.
Važno je kaj je res in kaj je prav.
Kaka razlika je med "ustvarite si svoje mnenje" in "spreobrnite se in verujte evangeliju". :)
"Tudi cerkveni nauk je treba sprejemati v celoti - zraven spada tudi 2. vatikanski cerkveni zbor in nauk Cerkve pri vseh pokoncilskih papežih."
to editoriale. Buona navigazione.
* MESSAGGIO PER I CIECHI
* I libri di Joseph Ratzinger-Benedetto XVI
* I libri su Benedetto XVI (biografie ed analisi)
* Il Magistero negli scritti dei predecessori di Benedetto XVI
* La strenua lotta del Papa contro la pedofilia nella Chiesa: speciale
* 16 aprile 1927 - 19 aprile 2005: da Joseph a Benedetto
* LETTERA CIRCOLARE DELLA CDF AI VESCOVI SULLA QUESTIONE DEGLI ABUSI DEL CLERO: SPECIALE
* ISTRUZIONE "UNIVERSAE ECCLESIAE" SULL'APPLICAZIONE DEL MOTU PROPRIO "SUMMORUM PONTIFICUM": LO SPECIALE
sabato 11 agosto 2007
Il Concilio va interpretato nell'ottica dell'"ermeneutica della riforma", del rinnovamento nella continuità (Discorso alla curia romana)
Vedi anche:
Benedetto XVI: "Sappiamo come dopo il Concilio Vaticano II alcuni erano convinti che tutto fosse nuovo, che ci fosse un’altra Chiesa, che la Chiesa pre-conciliare fosse finita e ne avremmo avuta un’altra, totalmente "altra". Un utopismo anarchico! E grazie a Dio i timonieri saggi della barca di Pietro, Papa Paolo VI e Papa Giovanni Paolo II, da una parte hanno difeso la novità del Concilio e dall’altra, nello stesso tempo, hanno difeso l’unicità e la continuità della Chiesa, che è sempre Chiesa di peccatori e sempre luogo di Grazia"
I veri amici del popolo non sono né rivoluzionari, né novatori, ma tradizionalisti. (San Pio X, Lettera Apostolica “Notre charge apostolique”)
Paolo VI nell'udienza generale del 19 febbraio 1972:
Così è, Figli carissimi; e così affermando, la nostra dottrina si stacca da errori che hanno circolato e tuttora affiorano nella cultura del nostro tempo, e che potrebbero rovinare totalmente la nostra concezione cristiana della vita e della storia. Il modernismo rappresentò l’espressione caratteristica di questi errori, e sotto altri nomi è ancora d’attualità. Noi possiamo allora comprendere perché la Chiesa cattolica, ieri ed oggi, dia tanta importanza alla rigorosa conservazione della Rivelazione autentica, e la consideri come tesoro inviolabile, e abbia una coscienza così severa del suo fondamentale dovere di difendere e di trasmettere in termini inequivocabili la dottrina della fede; l’ortodossia è la sua prima preoccupazione; il magistero pastorale la sua funzione primaria e provvidenziale; l’insegnamento apostolico fissa infatti i canoni della sua predicazione; e la consegna dell’Apostolo Paolo: Depositum custodi (1 Tim. 6, 20; 2 Tim. 1, 14) costituisce per essa un tale impegno, che sarebbe tradimento violare. La Chiesa maestra non inventa la sua dottrina; ella è teste, è custode, è interprete, è tramite; e, per quanto riguarda le verità proprie del messaggio cristiano, essa si può dire conservatrice, intransigente; ed a chi la sollecita di rendere più facile, più relativa ai gusti della mutevole mentalità dei tempi la sua fede, risponde con gli Apostoli: Non possumus, non possiamo (Act. 4, 20).
Ta prepričevalna pot, ponavljam, da imamo 'v posesti' resnico, ni prava. Nihče izmed nas, niti Cerkev, nima v posesti resnice, ker nas le-ta presega. Lahko si zanjo čim bolj prizadevamo in lahko zanjo pričujemo (za Boga je vendar treba pričevati), ne bomo pa do nje prišli v zemeljskem življenju - do delnih resnic, kakega uvida, ne pa do dna. Če začneš z 'jaz imam resnico, moje je prav in tvoje ne,' izgubiš že na štartu, ker je to čas, v katerem resnica več nič ne pomeni, tako pa je že kar veliko časa. Na silo se tudi nihče ne bo spreobrnil, ampak samo ob srečanju z Vstalim, z njegovim usmiljenjem in ljubeznijo. Na tem blogu tudi želim jasne in utemeljene komentarje in ne nekih 'copy-paste' (kvečjemu napravite povezavo na te zadeve), sicer bodo zadeve romale v koš. Pa lep dan vsem. Veritas in caritate.
Dominus Iesus :)
Dominus Iesus je dokument, ki ga je treba danes interpretirati v skladu s časom - med drugim to počne papež v okrožnici "Caritas in veritate".
Vse je treba interpretirati, reinterpretirati, preinterpretirati. Najmanj 3x v enajstih letih, če ne je zastarelo.
Jaz se strinjam z Andrjevim pisanjem, ker je umirjeno, še posebej, ko govori o tem, da mi kristjani verujemo, da imamo resnico in Resnico, verujemo in torej nimamo Resnice in resnice v zakupu. Vsako sprenevedanjer o tem je seveda le plezanje po šipi, da ne rečem še česa o farizajstvu, ki ga je veliko, tudi v spodnjih komentarjih in ve se, kaj je o farizejih, zelo učenih možeh Postave, povedal sam Kristus!
Objavite komentar