V začetku Matejevega evangelija
najdemo tisto zgodbo o Modrih z Vzhoda, ki jih je šele kasnejše krščansko
izročilo napravilo za tri kralje, jih poimenovalo kot Gašperja, Melhiorja (Miha)
in Baltazarja (Boltežarja). Kakor pove pravilno krščansko ime praznika, gre za »Gospodovo
razglašenje«, saj modri simbolizirajo poklon celotnega človeštva Mesiju. V
resnici so bili ti možje astrologi iz Kaldeje, ampak to so bili resni
znanstveniki. Danes vemo, da je šlo pri "zvezdi", ki so jo videli,
skoraj zagotovo za združitev jupitra in saturna v ozvezdju rib, ki je zelo zelo
svetla. Po babilonski astrologiji je to pomenilo oznanilo hebrejskega Kristusa.
Raziskave so pokazale, da je veljal, po isti modrosti, jupiter za božanski
planet, saturn za Izraelov planet, ozvezdje rib pa je predstavljalo nebeški
kraj mesijanske dobe. Od tod torej znamenito popotovanje tistih zvezdoslovcev,
ki jih Jožef in Marija nista napodila kot "vraževercev", ampak sta od
njih sprejela darila – Bog je njihovo iskreno iskanje izkoristil, da jih je
pritegnil k sebi. Podobno kot Izraelci, so tudi »Modri z Vzhoda« iskali bolj
tisto človeško in politično figuro, ne pa Božjega sina, kot smo rekli zgoraj, prišli pa so do
presenetljivega odkritja – našli so Boga, in to pravzaprav sredi svojega
vsakdana, ki je bil posvečen raziskovalni dejavnosti. Tudi nam kažejo, kako
lahko Boga srečamo sredi vsakdanjih opravil, ki pa jih moramo opravljati zelo
resno in zavzeto.
sv. Trije kralji v baziliki sant'Appolinare nuovo v Ravenni |
Šlo je torej za resno raziskovalno
dejavnost, za upoštevanje znamenj na nebu, kakor tudi Jezus sam pravi:
"Znamenja bodo na soncu, luni in zvezdah" (Lk 21,25 sl). Sveti Trije
Kralji so torej bili pozorni na ta znamenja (znamenja časov pravzaprav) in so
tako našli in slavili Gospoda in Odrešenika človeškega rodu. Ko pa so enkrat
srečali Boga, so šli »po drugi poti«, tudi v svojem življenju.
Danes pri astrologiji pravzaprav ne moremo več
govoriti o znanosti, ampak večinoma tu razni šarlatani in prevaranti izkoriščajo
pregovorno ljudsko naivnost in vraževernost za svoje slabe namene in koristi.
Znani publicist Messori je, ko je delal za turinski dnevnik 'La Stampa', ob
bolezni službenega »astrologa« kot mlad novinar dobil nalogo, da piše horoskope.
Svojo domišljijo in sposobnosti je spretno izkoristil za vsakodnevno pisanje
tovrstnih zadev, ki jih danes mnogi žal jemljejo vse preveč resno in se na ta
način odpovedujejo svoji svobodni volji pri odločanju. In zakaj je lažje
prisluhniti tovrstnim zadevam? Ker povejo ljudem tisto, kar hočejo slišati.
Božja volja je, nasprotno, pogosto tisto, kar ljudje težko slišimo: »Trda je ta
beseda, kdo jo more poslušati?«
Objavljeno v Novem glasu