Praznujemo nedeljo Svete Trojice, kateri bo namenjeno tudi to razmišljanje.
Verska resnica nam pravi, da je en sam Bog, vendar v treh osebah.
Priznam, da sem se počutil precej nelagodno, ko sem se zavedal, da
bom moral kaj povedati ravno o tej zadevi, saj je nekaj tako
nerazumljivega, tako presežnega... Kako to povedati, kaj naj bi bila
Sveta Trojica? Podobno se je počutil sv. Patrik, ki je v petem
stoletju spreobrnil h krščanstvu cel narod – Irsko. Nekega dne ga
je poklical k sebi eden izmed krajevnih poglavarjev, da bi mu
pojasnil čudni nauk, o katerem je slišal praviti, po katerem bi naj
bil Bog obenem eden in trojen. Ali niso Oče, Sin in Sveti Duh trije
Bogovi? In sv. Patrik je bil v podobni zagati kot jaz, kar je
zagledal na tleh deteljico. Brž se je spomnil, kaj bo rekel
poglavarju, zato je deteljico pobral, jo pokazal vladarju in
razložil: „Vidiš? Takšna je Sveta Trojica – v njej so tri
osebe, kakor imamo tu tri liste, pa vendar je v njej ena sama božja
narava, kakor je ena tudi deteljica. Tako so torej tri osebe v enem
samem Bogu.“ Bog je torej eden, istočasno pa je kot ena družina.
Kot ena družina smo torej rekli, v družini pa mora vladati ljubezen.
Apostol Janez trdi, da je Bog ljubezen, ki pa ne more obstajati, če
je ni med dvema ali več osebami. Obstajati more torej nekdo, ki
ljubi, nekdo ki je ljubljen, med njima pa mora obstajati vez
ljubezni. Nekdo ne more zadržati ljubezni le zase, ampak jo mora
podarjati, saj bi drugače tu sploh ne šlo za ljubezen, temveč za
egoizem ali narcisoidnost.
Tu imamo že prvo stvar, ki se jo za življenje lahko naučimo iz
skrivnosti Sv. Trojice, da smo med seboj lahko istočasno enaki in
različni: enaki smo po dostojanstvu, različni po lastnostih. Vsi
imamo torej človeško dostojanstvo, vsi smo ljudje, pa vendar smo
istočasno med seboj različni po barvi kože, kulturi, izobrazbi,
razmišljanju. To se moramo nujno naučiti, ta nauk osvojiti, da bi
lahko dobro živeli na tem svetu.
Nauk o Sveti Trojici pa se na zemlji najbolje upodobi v družini. Ta je
sestavljena iz ljudi različnega spola, iz moških in žensk, kakor
je tudi sestavljena iz ljudi različne starosti (starši in otroci),
z vsemi posledicami, ki iz tega izhajajo: družinski člani različno
čutijo, imajo različne značaje in okuse. Koliko bosta mož in žena
sposobna in koliko bo celotna družina sposobna to različnost
usmeriti proti neki višji edinosti, od tega je v veliki meri odvisen
uspeh nekega zakona in neke družine. Doseči je namreč treba
edinost v ljubezni, namenih in delovanju.
Ni res, da morata biti moški in ženska nujno skladna v svojih značajih in
darovih. Ni nujno, da morata res oba biti vesela, odprtega značaja,
razigrana, da bi se razumela. Ponavadi je res prav obratno. Na misel mi je prišel prizor iz filma Ben Hur, kjer je bil omenjeni junak na obisku pri šejku, ki je imel
čudovite konje, ki pa niso zdelali ovinka na progi. Ben Hur je
ugotovil, da je to zato, ker so v vpregi slabo razporejeni, saj imajo
različne lastnosti – eden je bil bolj poskočen, eden je nekoliko
zaviral, eden je vlekel v levo, eden pa v desno. Ko jih je pravilno
razporedil, je vprega tudi lepo zdelala ovinek in zmagala. Zakon
torej ni sestavljen iz dveh enakih polovic, kakor če jabolko
prerežemo na pol, ampak en zakonec dopolnjuje drugega. Vse to pa
zahteva veliko truda, odrekanj in odpovedi v sprejemanju drugačnosti.
Na koncu vidimo, kako nauk o Sveti trojici sploh ni tako nekje daleč
od našega življenja, ki naj ga preučujejo samo teologi, ker itak
nimajo drugega bolj pametnega dela, ampak nam je pravzaprav ta
skrivnost zelo blizu. Razlog? Ustvarjeni smo po podobi Boga, ki je
istočasno en in trojen, ta podoba je v nas in prežarja vse naše
življenje. Bog je troedin, mi pa smo poklicani, da povsod skušamo
uresničiti to podobo, da delamo za edinost – začnimo pri nas in
naših družinah, pa se vse to lahko prenese tudi na našo družbo.