Ko danes premišljujemo v evangeliju o pomiritvi viharja na jezeru, nam Cerkev ponuja lep vstopni spev, kako ima Gospod misli miru in ne stiske ter da nas bo uslišal, ko ga bomo klicali in nas pripeljal iz ujetništva iz vseh krajev. Nadvse primerno za današnjega katoličana, ki je ravno tako maloveren, kakor so bili Jezusovi apostoli. Niso torej bili povsem brez vere, temveč so je imeli zelo malo, premalo. Že če bi je imeli nekoliko več, bi se dogajali čudeži takoj, ko bi prosili, kot je drugod v evangeliju povedano, tako pa je je tako malo, da se čudež sicer zgodi, a šele potem, ko rotijo Gospoda, da umiri vihar. Ko sveti očetje komentirajo Petrovo hojo po vodi po pomirjenem viharju kasneje v Matejevem evangeliju, se navežejo na vihar in pravijo, da se je prvak apostolov začel potapljati, ker je veter odpihnil njegovo vero. Tako je odpihnjena naša vera zaradi prevelikih skrbi tega sveta, kot je rečeno v priliki o sejalcu, da je zadušeno rodovitno seme iz istega razloga. Mi premalo zaupamo v Božjo previdnost, ki jo današnji mašni obrazci tako čudovito opevajo, pa zaradi tega tudi ne prav pristopamo k Gospodu, kadar molimo, isto pa velja tudi, ko se udeležujemo svete maše in zakramenta pokore – spovedi. Abraham nam je dan za zgled vere, saj veruje v prihodnjo izpolnitev obljub, torej v Odrešenika, ki bo prišel. Naša vera mora biti prav takšna, le da se mi oziramo nazaj na Odrešenika, ki je prišel, delal čudeže in zapustil Cerkvi pravi nauk za zveličanje, nato pa nas odrešil s trpljenjem in smrtjo na križu, kar nam je zapustil v sami sveti maši, da smo tudi mi lahko pod križem. Spet smo, vsakič ko smo tam, poklicani, da bi naša vera bila vsaj malo podobna veri naše nebeške Matere Marije, ki je ostala verna in trdna vsemu navkljub. Te vere ni nič omajalo, noben vihar, pa če je bil slednji še tako močan.
Vendar pa smo poklicani ne k malovernosti in potemtakem k
malodušnosti, temveč k veliki veri, potemtakem pa tudi k velikodušnosti, ki se
ji reče ljubezen. Če bo velika naša ljubezen do Boga, Marije, angelov,
svetnikov in vernih duš, česar seveda ni brez vere in upanja, ker tudi Božjih
kreposti nikdar niso vsaka zase, ampak vse tri skupaj, potem se bo povečala
tudi naša ljubezen do bližnjega, o kateri nam govori sv. Pavel v berilu, pa bo
resnično postala velikodušnost. Velikodušnost ni nič drugega kot pripravljenost
na žrtev – umiranje sebi v korist Boga, Marije, angelov, svetnikov, vernih duš
in bližnjih. Pa ni treba skrbeti, saj Marija, angeli, svetniki in blaženi – kar
postanejo tudi verne duše, ko se rešijo vic – nič ne zadržujejo zase, ampak
podkrepljeno s svojimi priprošnjami izročajo Bogu. Treba je hoteti, če pa se
hoče, se tudi more. Pripravljenost na žrtev pripelje do žrtve volje, ki pa
potem pripelje do žrtve nasploh. Zavedati se moramo, da Gospod nikdar ne zares spi,
ampak nad nami vselej bdi. Lord Byron nam ponudi glede tega lepo prispodobo
ladje na morju, ki jo vihar in valovi premetavajo, ob paniki vseh pa je sredi
krova zelo miren deček. Ko ga vprašajo, kako da je tako miren, odgovori, da je
pač njegov oče krmar ladje, pa da mu povsem zaupa, da ga bo pripeljal na varno.
Podobno moramo tudi mi verovati in upati v Gospoda, saj je on krmar naše ladje.
Kakor je resničnost viharjev na Genezareškem jezeru pač dejstvo, tako velja
tudi za viharje v našem življenju – vedno bodo. Važen je le način spopadanja z
njimi – sami ne bomo uspeli, z Jezusom, Marijo, angeli in svetniki vedno!