Dogajanje se odvija v Jerihi, najstarejšem mestu na svetu,
ki je hkrati tudi najnižje s svojimi 300m pod gladino morja. Zanimivo, da
evangelist sploh omenja mesto čudeža, saj se to sicer ne dogaja, najbrž to ni
kar tako. Dejstvo je, da so človeške težave stare skoraj toliko kot človek sam,
morda pa gre tudi sv. Marko v to smer. Prava redkost je tudi to, da izvemo ime
tistega, ki je bil deležen ozdravljenja – to je neki Bartimáj. Slepota sicer ni
bila nič nenavadnega v tistih krajih in v tistem času, tako da se mora skrivati
za tem še kaj drugega.
Danes je slepota redkost in nas ne zanima, vse dokler ne
doleti tudi nas. Je pa res, kar je nekdo pred kratkim rekel, da imamo nek strah
pred vsako boleznijo (da ne govorimo o slepoti), tako da nekoga sprašujemo po
neki bolezni in simptomih, da bi predvsem preverili, če sami nimamo kakih
podobnih simptomov. V glavnem, slepote kot telesne bolezni, je danes malo, zato
se nam zdi, da se nas ta zgodba ne dotika, pa bomo videli, kako se motimo.
Ni mi nekako dal miru tisti slepčev plašč, ki ga je po
ozdravljenju odvrgel in šel za Jezusom. Vem, težko si je priznati, da smo tudi
mi sami na nek način slepi in ždimo tam ob poti. Morda še kričati ne moremo
več, ali pa smo obmolknili, ko smo že kdove kateri krat dobili grajo, naj bomo
raje tiho, naj svoje težave pač zadržimo zase, ker drugih ne zanimajo. Tista
pot iz Jerihe, na kateri smo današnji ljudje, je prej podobna večtirni
železnici, kjer je tirov toliko, kolikor je ljudi, vsak pa gre svojo pot. Svojo
pot v smislu, da nas ne zanima, kaj se z drugimi dogaja, kaj jih pesti. To je
pač njihova stvar, težave so njihove. Naj nosijo svoj plašč, ki predstavlja te
težave, ko imam jaz že svojega, ki je dovolj težak. Komaj ga nosim, a bom že
zmogel.
Koliko časa boš zmogel? S svojimi močmi se boš trudil, iskal
rešitve na mnogih naslovih, naposled pa tudi sam obsedel ob robu poti. Plašč bo
pretežak.
Naša slepota je ravno v tem, ker mislimo, da se brez tega
plašča ne da. Da je to pač usoda, ko že ne najdemo drugih besed, da moramo
nositi to zadevo na sebi, ki postaja za nameček še vse težja in težja. Zanimivo
je, da v to smer razmišljamo tudi tisti, ki se sicer imamo za kristjane.
Pridemo v cerkev, a brez nobenih velikih pričakovanj. Če že, bi radi samo
prejeli, ne da bi kaj dali v zameno. Če pa nas kdo vpraša, kaj bi radi, tega ne
znamo izraziti.
Nasprotno pa bi morali priti v cerkev in moliti zato, da bi tudi
mi odgovorili na vprašanje: »Kaj hočeš, da ti storim?« ki nam ga Jezus
zastavlja. Kričati? No, saj znamo kričati. To zna današnji človek zelo dobro, ne
zna pa izraziti, kaj bi rad. Torej, kaj bi ti rad? Kaj je tista globoka želja,
ki jo nosiš?
Bartimáj je to znal povedati – hotel je biti ozdravljen
tiste notranje slepote, ki ga je tiščala v tisti obcestni prah. Ko je končno
uspel »povzdigniti oči«, je lahko videl, da to življenje ni zaman, da je še
nekaj več, še neka druga dimenzija v tem življenju. In ni mu bilo težko iti na
pot v Jeruzalem, ker je ugotovil, da križ ni zadnja beseda. Potrudimo se tudi
mi in izrazimo Gospodu Jezusu vse tisto, kar je naš plašč, kar nas teži. Tudi
nam bo dejal, naj gremo, ker smo rešeni, in nam ne bo težko odvreči tistega
plašča. Se želimo res rešiti tega bremena?
Naloga kristjanov, ki danes hodimo za Jezusom pa je taka, da
prinesemo ljudem današnjega časa to besedo upanja, da tistemu ob cesti rečemo: »Vstani,
kliče te!« Tem ljudem moramo povedati, da obstaja nekdo, ki jim lahko pomaga,
edino on lahko pomaga.
Ne smemo se bati, ker nas bodo poslušali. Kadar je človek v
blatu in prahu, ko je torej »na nuli«, se ga lahko oznanilo o tistem, ki ima
besede večnega življenja, dotakne. Prej najbrž ne, kakor nam lepo pravi Knjiga
modrosti, ki smo jo premišljevali v teh dneh na duhovnih vajah. Treba je pač
spoznati, da obstaja še neko drugo, drugačno obzorje, v luči katerega dobi vse
tisto, kar pravi evangelij, svoj smisel, četudi se navidez zdi nesmiselno. Tu
mislim zlasti na trpljenje in smrt, a je kar veliko takih »velikih«
življenjskih vprašanj.
1 komentar:
Odlično, Andrej!
Objavite komentar