V začetku tega svetega časa je prav, da se nekoliko ustavimo ob pomenu samega poimenovanja. Beseda advent prihaja
iz latinščine in pomeni prihoda ter pričakovanje nekega dogodka, v tem
primeru nekega prihoda. Pričakovanje je izraz upanja. Življenje brez
pričakovanja ni življenje, ampak vegetiranje.
O tem času
pričakovanja danes govorimo le še v povezavi z božičem. To sicer drži,
a le delno. Ta naš advent nas spominja na prvega, to je na tisto dolgo
pričakovanje Mesija, ki se je dovršilo s Kristusovim rojstvom.
Vendar
pa gre v resnici ta čas še dlje, za kar dobimo potrditev v Božji
besedi. Advent gradi most med časom v katerem živimo in daljno
prihodnostjo, koncem časov. Zavesten kristjan je pravzaprav »adventen«
človek in Cerkev je »adventna« skupnost. Oba sta na poti h Kristusu, ki
čaka na koncu poti.
Torej ne gre samo za čas pred božičem, ampak je za nas, dokler smo na poti, vedno advent.
Da
bi nam prikazal, kaj pomeni biti na poti, nas evangelij popelje v
Noetove čase. Očakovi sodobniki gotovo niso bili adventni ljudje.
Zemeljsko življenje jih je popolnoma posrkalo vase. Njihov pogled in
njihova pozornost sta bila usmerjena samo v tisto življenje »takoj in
zdaj«. Mislili so, kako bi jedli pili in se poročali. En sam žur, kaj
drugega jih ni zanimalo. Pred vsem ostalim so si zatiskali oči. Bežali
so pred resničnostjo, vprašanja o prihodnosti pa si niso zastavljali.
Pa
vendar je bil potop šele napovedan in se še ni uresničil. Podobno je
tudi Gospodov prihod bil oznanjen, pa se še ni uresničil.
Stvarnost,
konkretnost zemeljskih reči in tistega, kar trenutno doživljamo se nam
zdi neprimerljivo bolj resnično od Gospoda, ki je oznanjen. Če nam je
nekaj samo oznanjeno, ni pa doživeto, se nas prav nič ne dotakne.
Spolzi kakor kaplje po dežnem plašču.
Kakšen pomen pa ima
potem sploh priprava na in praznovanje Gospodovega rojstva? Razčistiti
moramo vprašanje, kakšen pomen ima za nas, za naše življenje ta
Gospodov prihod. Ali to sploh zadeva naše življenje? Kako si konec
koncev sploh predstavljamo svoje življenje? Je to tavanje, podobno
tistemu v »veselem« decembru od stojnice do stojnice ali po
nakupovalnih središčih? Ali pa je naše življenje romanje, ki ima cilj?
To
ni obrobno vprašanje. Gre za ključno vprašanje, sploh v tem času, ko se
več ne govori o Gospodovem rojstvu, ampak o čim bolj bleščavih lučkah,
okičenih drevescih. Vse drugo je bolj važno, stvari tega sveta stopijo
na mesto bistvenih.
Temeljna življenjska zadeva pa so
odnosi. Toda odnose ima človek z z ljudmi, z osebami, ne pa s stvarmi.
Za osebe pa se je treba ustaviti, si vzeti čas, poslušati. Tudi Jezus
je oseba in zanj velja prav isto, kar smo pravkar našteli.
Rekel
sem oseba, ne osebnost. Osebnosti so mrtve in z njimi komunikacija ni
mogoča. Kristus pa živi in zato z njim lahko imamo odnos. Če namreč
Kristus ni vstal od mrtvih in ne živi, potem so vse lučke, venčki,
sladkarije in vsa šara popolnoma brez smisla. Tudi božič nima smisla.
Adventni venčki postanejo podobni vsemu drugemu – postanejo zgolj okras.
Pa
niso zgolj okras. Vsi mi si želimo, da bi namreč Gospod prišel k nam,
da bi nas dvignil iz naših grobov, nas zbudil iz spanja. Želimo si, da
bi izboljšal in zacelil naše odnose, da bi povezal naše družine. Po tem
hrepenimo.
Vzemimo zato skrajno resno ta letošnji
adventni čas. Vzemimo skrajno resno tudi adventni venec. Njegovo mesto
je na družinski mizi, naše mesto pa je vsak dan ob njem. Ta venček je
namreč znamenje zmage. Mi verujemo, da bo naše življenje izpolnjeno, če
bomo čakali na prihod Jezusa Kristusa in mu pustili stopiti v hišo, ko
bo potrkal. Venček naj bi povezal vse, ki se posedejo okrog njega.
Kaže na željo, da bi bila družina povezana in nihče ne bi izpadel iz
kroga te skupnosti.
Dobro je, da imate pred adventnim
venčkom pred vsako ali na vsako nedeljo majhen družinski obred. Pri
njem lahko preberemo prvo berilo iz nedeljskega bogoslužja. Obljube
prerokov, ki jih beremo, nam želijo pokazati, da bo Bog preobrazil in
obnovil tudi naše življenje. Če je le mogoče, skušamo skupaj zapeti
kako adventno pesem. Lahko si tudi zavrtimo kako primerno glasbo,
bistveno pa je, da smo skupaj.
V tem času naj bodo naše
položnice za elektriko manjše. To pomeni, da bosta televizija in
računalnik bolj mirovala. Tudi za to je potrebna zavestna odločitev.
Zastavite si družinsko adventno akcijo, ki naj bo dobrodelno naravnana.
Predvsem pa se pogovarjajte. Ko se pogovarjate, prižgite svečko na
venčku. Prižgite jo tudi, ko pride kdo na obisk. S tem še ponazorite
svojo pripravljenost na nek še pomembnejši in imenitnejši obisk.
Blagoslovljen adventni čas!
Ni komentarjev:
Objavite komentar