Evangelij nas vse bolj sprašuje bistvena
življenjska vprašanja, kamor spada tudi tisto o večnosti. Pri tem vprašanju si bomo
pomagali z enim od velikanov krščanske misli, Pascalom namreč, ki pravi, da
nazadnje ostane ena sama stava: ali Bog je ali Boga ni – na nekaj od tega
dvojega je treba staviti. Podobno je treba staviti tudi na to, ali je vstajenje
ali ne. Če ga namreč ni, potem tudi Boga živih ni, ni Boga Abrahama, Izaka in
Jakoba, katerega je začutil tudi francoski matematik in mislec.
Toda, danes bi mnogi dejali takole: »Zakaj bi
se s tem vprašanjem večnosti sploh še ukvarjali, to je stvar nekih časov, ki
jih ni več. To vprašanje za nas zdaj ni pomembno, ker je na stotine, na tisoče
drugih stvari za postoriti – urnik je natrpan. Kaj bi izgubljali čas in si
belili glavo s tovrstnimi vprašanji.« In drvimo od tu do tam, da bi izpolnili
vse obveznosti. Časa za tista t.i. »komplicirana« vprašanja ni. Vsak dan
podoben scenarij. Sivi vsakdan, ki ni narejen za to, da se sprašujemo take
reči.
Saduceji so se odločili, na podlagi nekih
bolj ali manj razumskih dokazov, da vstajenja pač ni – predstavijo ga kot nekaj
neumnega, nerazumnega, smešnega. Tudi danes je veliko takih, ki na podlagi
»znanstvenosti« skušajo dokazati, da Boga ni, posledično tudi ni vstajenja, če
pa Bog že je, gre za neko hladno in oddaljeno bitje, ki z nami nima kaj dosti
opraviti. Toda ti na vprašanje o Bogu in vstajenju, čeprav negativno, vsaj
skušajo odgovoriti, vse več pa je takih, ki si teh vprašanj sploh ne zastavljajo,
ampak jih potiskajo čim bolj proč kot nepotrebna, kot nebistvena za življenje.
Vsi pa, čeprav je to morda zadnja stvar, ki
bi si jo želeli, pridemo v življenju do nekih čudnih, nerazumljivih in nerazložljivih
stvari. Ko se npr. srečamo s smrtjo, neizogibno na naša vrata potrka tudi
vprašanje o vstajenju mrtvih, če seveda želimo razmišljati o življenju in
njegovi minljivosti ter o tem, ali sploh še kaj bo po tem zemeljskem življenju.
Zadeve si potem marsikdaj skušamo razložiti
na poenostavljen način in z našimi kategorijami, našimi merili in pogledi, s
kakršnimi so si v besednem dvoboju z Jezusom pomagali tudi saduceji. Če
vstajenje mrtvih že je, potem bi po našem prepričanju to moralo biti neko
podaljšanje in izboljšanje tistega, kar imamo na zemlji – celo vezi bi morale
biti prav takšne, kakršne so, v večnosti bi morali veljati prav takšni zakoni
kakor tu.
Zaradi tega poenostavljanja, razlaganja s
človeškimi kategorijami ipd. pa tudi vzamemo kot sprejemljive za naše
»življenje« po smrti samo tiste strani življenja, ki so nam všeč, ki nam
ustrezajo, ki niso zahtevne, v katerih uživamo. Če bomo torej nekoč umrli – kar
v teh časih ni nujno, da se bo zgodilo prav hitro – tako ali tako ni nobene
težave, ker je naša duša neumrljiva – tako vsaj pravijo svetovne religije in ne
le krščanstvo - in se bo pač nekje reinkarnirala, da bi se uživanje nadaljevalo. To
pojmovanje reinkarnacije je seveda napačno, saj le-ta pomeni kazen, dovršitev
pride, ko se ta krog ponovnega rojevanja prekine in se duša združi z Najvišjim.
Tudi od krščanstva vzamemo tisto, kar nam ustreza, stvari poenostavimo, jim dodamo
še malo vzhodnih prvin, ki so spet poenostavljene in prikrojene po tem, kakor
ustreza zahodnemu človeku, in smo spet na začetku. Nismo si pa še zastavili
vprašanja o vstajenju mrtvih, kaj šele, da bi o njem temeljito razmislili.
Do enaintridesetega leta življenja si tudi naš
Pascal ni zastavil tega vprašanja. Potem pa se je vse spremenilo. Ko je spoznal
Boga, je videl, da si vprašanje o večnosti vsak mora zastaviti, ker odgovor
nanj pogojuje življenje vsakega posameznika – kot zakleto, smo vsi neizogibno
pred možnostjo A oziroma B. Na eno je treba staviti.
Ko pa že odgovarjamo, na vprašanje ne smemo
gledati z zemeljskimi, »materialističnimi« očmi, ker te ne vidijo v globino
stvari. Treba je gledati s povsem drugačnimi očmi - z očmi vere, ki so edine
sposobne prodreti v globino stvari in gledati preko navideznega in z drugimi
kategorijami, kakor želi Jezus povedati tudi saducejem.
Prav je, da uporabimo vse darove, ki nam jih
je Bog dal, da na to in podobno pomembna vprašanja odgovorimo. Zlasti je tu
mišljen dar razuma, ki pa pride do skrajne točke, po Pascalu, ko si moramo
razumno priznati, da je cela kopica stvari, ki ta naš razum presegajo. Tu
vstopi vera.
Ko začnemo gledati z očmi vere, dobijo naenkrat
vse stvari v življenju drugačno podobo in marsikaj je kakor, da bi to prvič
videli. Vidimo odtenke in vidike dogodkov in ljudi v življenju, kot jih še
nikdar nismo videli. Vidimo drugačno lepoto stvari in ljudi.
S takšnimi očmi lahko tudi razumemo, da bo v
nebesih vse tako bistveno drugače, da bomo to lahko v polnosti razložili šele
tam. Tudi sorodstvene vezi – te bodo seveda ostale, ampak bodo zelo drugačne.
Šele tedaj bomo lahko zares v polnosti ljubili tudi vse svoje drage, saj vemo,
kako nepopolno nam to uspeva na tem svetu in si gotovo ne želimo, da bi tako
ostalo tudi v nebesih.
1 komentar:
Ta zapis mi je všeč, ker v treh bistvenih točkah zaobjame mentaliteto sodobnega človeka: (ne) obstoj Boga (ali boga), gotovost smrti in reinkarnacija ter nenehno uživanje.
Morda potrebujemo neko streznitev, da bomo opazili, kako krhek je naš obstoj.
Objavite komentar