Pa ni bil tako
»navaden« vernik, saj je ta spreobrnitev globoko vplivala na njegovo pisateljsko
delo. Za opis tega svojega pomembnega življenjskega koraka pa se ni, kakor
mnogi, poslužil eseja. Tudi tu se je zgledoval po svojem prijatelju Tolkienu in
začel pisati pustolovske zgodbe. Tako je nastalo sedem knjig Zgodb iz Narnije,
kjer je s pomočjo mitoloških simbolov lepo opisal zahtevno, a tudi lepo pot
vsakega kristjana. V mozaiku mitov in simbolov se dogaja večni boj med dobrim
in zlim, med Bogom in sovražnikom.
Da je v ozadju Zgodb iz Narnije krščanska
ideja, pa ne menijo vsi. Po mnenju igralca Liama Neesona, ki daje glas levu
Aslanu, naj ta podoba ne bi predstavljala Kristusa, kot si je to zamislil
avtor, ampak »predstavlja tudi Mohameda, Budo in vse velike duhovne voditelje.«
Koproducent filma Mark Johnson pa naj bi dejal, da »vstajenje od mrtvih
obstaja, v takšni in drugačni obliki, v tako veliko verstvih, da jo je težko
označiti kot nekaj izrecno krščanskega.« Pa vendar se tega, da gre pri obeh
avtorjih za krščansko obarvano pripovedno pesništvo, ne da ovreči. Eustac
Clarence, glavni junak Potovanja Potepuške zarje, na primer ubere pot
spreobrnitve in rešitve. Če bi namreč ostal suženj greha, bi ne bil več človek,
ampak bi se spremenil v zmaja, v pošast. Lewisov namen torej ni prav nič
dvoumen – skrajno resno jemlje usodo človeka in posledično krščanstvo samo.
Za
mnenje o izjavah Neesona in Johnsona smo povprašali tudi br. Mirana Špeliča,
docenta patrologije (cerkvenih očetov in njihovega nauka) in zgodovine
teologije na ljubljanski Teološki fakulteti, ki o tem pravi, da »je
to poskus razkristjanjenja Lewisa in njegovih del ter poskus, da bi se jih
zamešalo v neki novodobni religiozni cocktail. Če kdo noče videti evangeljskih
odmevov v narnijskih zgodbah, ga pač ne bo videl. Saj tudi Jezusovi sodobniki
niso prepoznali božjega sporočila v njegovem oznanjevanju, ampak to je bolj
krivda zaslepljenih Jezusovih sodobnikov in tistih njim podobnih, ki se še
danes raje izognejo jasni evangeljski besedi.« Glede samega filma pa br. Miran
upa, »da bo tudi ta posredoval nekaj evangeljskih vsebin gledalcem, pa naj jih
sprejmejo vede ali nevede.«
Objavljeno v prvi številki priloge Novega glasa 'Bodi človek'.
Ni komentarjev:
Objavite komentar