Jezusov krst lepo spada na konec božičnega časa, saj se tu
Jezus razodene tudi ostalim, ne le nekaterim, ki so prišli v Betlehem, kot »ljubljeni
Božji sin«, obenem pa je ta praznik izredno močno znamenje za vse nas, da smo
po Jezusu tudi mi postali ljubljeni sinovi in hčere nebeškega Očeta. V Jezusu
je sklenil z nami večno zavezo, v kateri nas ne bo nikdar zapustil, ampak nas
bo vedno ljubil, pa če se še tako oddaljimo od njega. Prav o tej oddaljitvi od
Boga pa bomo sedaj še malo podrobneje spregovorili.
Kristjani smo, če rečemo v podobi, zelo podobni
starozaveznemu izraelskemu ljudstvu, o katerega vrnitvi v Jeruzalem po dolgih
letih izgnanstva nam govori prvo berilo. Pri krstu smo tudi mi postali
prebivalci Novega Jeruzalema, saj so nam tam izbrisani grehi in postanemo člani
Cerkve, ki jo ta prestolnica simbolično predstavlja. Seveda ni vse tako lepo in
prav, ker ima vsako dejanje tudi svoje posledice, za nas ljudi pa velja, da so
nam res vsi ti madeži pri krstu izbrisani, a vendarle ostane v naši naravi
tista posledica prestopka prvega človeka, zaradi katere smo še vedno nagnjeni k
grehu. Učeno se temu reče »grešljivost«, a mislim, da razumemo, za kaj gre.
Vsak dan namreč vsak od nas izkuša tisto, kar je lepo opisal že apostol Pavel v
čudovitem (vsaj zame) Pismu Rimljanom: »Ne delam namreč dobrega, ki ga hočem, marveč delam zlo, ki ga nočem« (Rim 7,19). To je
dejstvo, a bi bilo narobe, če bi dejali, da se moramo z njim enostavno
sprijazniti.
Žal se je v zadnjih nekaj desetletjih res veliko delalo na
tem, da bi v Cerkvi predvsem poudarjali bedo in revščino, ki – predvsem, če ne
zlasti v materialnem smislu - pesti ljudi. O človeški bedi že velja
premišljevati, a v duhovnem smislu, ki je vselej, če to hočemo videti, v ozadju
tudi ostalih človeških tragedij – a o tem na koncu. Tako pa smo prišli do tega,
o čemer govori italijanski katoliški časnikar in publicist Vittorio Messori: »Cerkveni
možje in žene nam govorijo … vedno in samo o človeških nesrečah, katerim je
treba najti rešitev, nikdar pa o veličinah Boga, ki bi jih morali globoko premišljevati
(kontemplirati, op. A. V.).«
Današnja Božja beseda, na čelu z evangelijem, nas namreč vabi prav k temu, da
premišljujemo o tem, kako velik, ljubezniv, usmiljen… pa tudi pravičen je Bog.
Kako velike milosti je dal v našem življenju, pa smo navadno preveč
zaslepljeni, kratkovidni ali zaposleni z drugimi rečmi, da bi jih opazili.
Predvsem pa – ni nas obsodil, ampak nas vedno potrpežljivo čaka, da se vrnemo »v
Očetovo hišo«. Za to nam je dal tudi »pot« in »pripomočke« - zakrament sprave
in evharistije.
Seveda bo kdo dejal, da to ni potrebno. Ne bi se strinjal.
Ko grešimo, se namreč zgodi, da se poruši prav tisto, kar nam je najbolj pri
srcu, to pa so naši odnosi. In če bo že kdo dejal, da ga to, kot lepo pravi eden
od bratov v duhovništvu, »ne tangira«, naj povem vsem nam, vključno z mano, da
greh poruši in/ali sprevrže tudi moje odnose z bližnjimi in s samim seboj.
Potrebujem, zares potrebujem odpuščánja, kot – pravimo – »Sahara vode«. In ni
res, da pač to lahko »sam zrihtam«, saj je prav to najtežje, kot smo že imeli
priložnost reči, da odpustimo sebi. Do tega lahko pridemo, lahko, sčasoma in
stežka, ko nam je odpuščeno. In kako lepa, osvobajajoča in še kaj je zavest, da
imaš nekoga, ki ti odpusti vselej, ko ga za to prosiš. Pa to ne more biti
človek, ker je, kot je lepo dejal nekdo, tisti, ki vselej odpusti, edinole Bog,
ljudje odpustimo le kdaj pa kdaj, narava pa nikdar. Potrebujemo torej Božje
odpuščanje, ne katerokoli, da bi se lahko zadeve v življenju končno postavile
na svoje mesto.
Da pa do njega pridemo, potrebujemo spet še kako
zadevo, ki se je v času izgubila – osebno odgovornost in občutek krivde. Kot
smo namreč zgoraj dejali, ima vsako dejanje tudi svoje posledice. Če izgubimo
to, izgubimo tudi vero v Boga, ker ga pač ne potrebujemo. Ne spada v našo
shemo, v naš koncept življenja. Kako prav je imel veliki danski filozof
Kierkegaard, ko je dejal, da naj nam vrnejo osebno krivdo, občutek za
odgovornost in kazen, ker brez njih ne moremo biti resnični in ne moremo biti
zares ljudje.
3 komentarji:
Rim7,19 bi jaz lahko nadaljevala:..a nimam moči, da bi prekinila "verigo" zla.... "Pripomočki" so še kako potrebni, a je z njimi pogosto, vsaj pri meni, kot z grenkimi zdravili... Želim si okrevati, a brez neprijetnega okusa ne gre..; želim si odpuščanja, želim si začeti znova, a brez ponižnosti in priznanja v zakramentu sprave ne gre...
Dobra pridiga!
Messori je o izvirnem grehu rekel, da je Veliki Odstavljeni (odstranjeni). Kako žalostno.
Dodatek:
Priporočam ogled te pridige, ki govori tudi o grehu: http://www.youtube.com/watch?v=1f3flxOKaSc
Redki so danes duhovniki, ki si upajo dajati svoje pridige na internet. Pozdrav.
Objavite komentar