Italijanska škofovska konferenca (CEI - Conferenza episcopale
italiana) je 28. oktobra objavila pastoralne smernice za naslednjih
deset let, kot to od sedemdesetih let prejšnjega stoletja vselej stori,
za vsako desetletje. Tema, na katero se bo italijanska patorala
osredotočila v letih 2010-2020 je vzgojna problematika. V Italiji so
namreč, vsaj v Cerkvi (pa tudi širše, čeprav ne tako večplastno),
razglasili pravo izredno stanje na vzgojnem pdročju. Pravijo namreč, da
gre za "emergenza educativa", torej pravi pravcati rdeči alarm. O tem
pišejo, govorijo, predavajo... Skratka, zavedajo se, da je treba nujno
nekaj storiti na tem področju, sicer se prihodnjim rodovom slabo piše.
Vendar
pa ima italijanska Cerkev predvsem dve zadevi, ki ovirata uresničitev
velikih pastoralnih načrtov. Zdi se, da je podobna notranja težava tudi
v naši Cerkvi v Sloveniji. Prva je prevelik protagonizem, ki je
prisoten pri laikih, ki so aktivni v pastorali, druga težava pa je
pomanjkanje misijonarske razsežnosti vere pri duhovnikih in vseh
kristjanih. Italijanska in naša Cerkev sta še vedno preveč klerikalni
in zaprti sami vase. Veliko energije vlagamo v to, da "prepričujemo
prepričane", manjka pa žive, pristne, vesele vere. Ta je prisotna v
"mladih" cerkvenih skupnostih, ki navadno zanje rečemo, da so
"misijoni", najdemo pa jo tudi v t.i. "cerkvenih gibanjih" (kljub vsem
njihovim mejam in napakam), ki še vedno niso vključena v temeljne
cerkvene strukture (škofije in župnije).
V Italiji
navadno mislijo, da bodo "novo evangelizacijo" svoje dežele naredili
tako, da bodo čim bolj pomnožili razne biblične, teološke in podobne
tečaje in s tem, da bodo čim več laikov poslali študirat teologijo.
Morda je pri nas mislenost podobna. Seveda je prav, da se tudi laiki
izobrazijo na tem področju, vendar pa pozabljamo na osnovne in
vsakdanje zadeve. Treba je narediti nekaj konkretnega, da bi kristjane
za vero navdušili, pa ne na napačen način. Priti mora do res žive in
globoke vere pri nekem jedru, nekem "svetem ostanku", ti pa morajo to
širiti naprej, začenši v svojih družinah in svojem okolju ter na
delovnem mestu.
Na takšna in drugačna izobraževanja
hodijo po navadi vedno eni in isti ljudje, ki so navadno tudi vključeni
v več različnih skupinah. Starost teh ljudi je 50+, razen redkih izjem.
Ti ljudje pa pridejo od doma na skupino in potem
gredo spet domov, vse nakopičeno znanje in izkušnje pa ostanejo samo v
določenih skupinah. Težava številka ena v naših župnijah in škofijah je
torej ta, kako kristjane vzgajati k temu, da bi v svojem okolju postali
misijonarji. Prvi korak je gotovo že v tem, da bi se končno že enkrat
osvobodili tega prevelikega klerikalizma. Ta je v tem, da vsi kristjani
govorimo, kaj vse bi moralo biti in imamo celo ideje, hkrati pa sami ne
naredimo nič. Namesto, da bi napravili vse, kar je v naših močeh in
sposobnostih, da bi še kdo začutil novost, lepoto in še vse drugo, kar
prinaša vera v vstalega Kristusa, čakamo, da bodo to storili duhovniki,
ker je to pač njihova kompetenca. Toda, če bomo za vse čakali na
duhovnika, potem se nam pišejo slabi časi, ker nas je veliko manj kot
včasih, vseh področij, na katerih bi morali delovati in biti prisotni,
pa je čedalje več.
Moramo si torej že enkrat priti na
jasno, da naš svet, ki več ne ve, kaj je to evangelij Jezusa Kristusa,
tega ne bo mogel izvedeti, če ne bo večje število kristjanov dalo kaj
od sebe in začelo oznanjati veselo novico odrešenja. Še petsto tisoč
pridig, predavanj in na tisoče strani dokumentov ne bo pomagalo prav
nič, če se ne bo ta misijonski duh konkretno razvnel v nas in se po nas
razširil naokrog.
Razmišljanje je nastalo na podlagi: http://www.labussolaquotidiana.it/ita/articoli-siamo-una-chiesamalata-di-clericalismo-35.html
2 komentarja:
Res je, da kristjani preveč teoretiziramo, kaj vse bi morali imeti ali narediti in premalo naredimo. Laiki čakamo na duhovnike, duhovniki na laike in začaran krog je sklenjen. Mislim, da moramo bolj sodelovati in manj se oprijemati časti ali funkcij. Ni več časa za to. Še vedno sem prepričan, da je najbolj učinkovito sredstvo za "evangelizacijo" osebno pričevanje pa naj gre za laika, duhovnika ali kardinala. To ni brezpotrebno izpostavljanje lastne pobožnosti, ampak konkretno odgovarjanje na verska vprašanja neverujočih, sorodnikov, kolegov, znancev ...
Kjerkoli sem se v laičnem okolju predstavil kot študent teologije ali teolog sem opazil veliko zanimanje za presežno, Cerkev, angele, evangelije ipd. To so vprašanja ki ljudi zanimajo in o njih niso prav dobro poučeni. Ne potrebujejo akademskih razlag, ampak samo sogovornika s katerim bo malo podebatiral. Mlade pa to zanima, vendar so preveč sramežljivi, da bi vprašali.
Hvala za komentar. Sam imam vedno podobne izkušnje. Ljudi zanima marsikaj. Navadno se sicer najprej res poslužijo kakih "for", ki so jih dobili v medijih, vendar jih potem zelo zanima, kako je v resnici. Ko vidijo, da se z njimi normalno pogovarjaš, se začnejo stvari kar odpirati. Da se najprej srečata dva človeka, je še vedno najpomembnejše pravilo.
Sestavek, ki sem ga vzel za podlago razmišljanja se je izkazal za dobro izhodišče k razmišljanju. Zlasti na FBju. Počasi lahko tudi mladi se osvobodijo strahu in sramežljivosti in začnejo razmišljati. A počasi, nihče jih ne sme silit, temveč spodbujat in povabit.
Objavite komentar