Drugi odgovor na vprašanje se navezuje na prvega, ker je nekaj 
stvari bilo treba še doreči. Brez komentarja Aljoše Vodopivca bi gotovo 
ne bil isti, zato se mu iskreno zahvaljujem. Tudi Marku Rijavcu se 
zahvaljujem za mnenje in pogovor, čeprav kratek, o tej temi in o drugih,
 s katerimi se ukvarjamo. Dobro je, da se o tako pomembnih stvareh 
sprašujemo in pogovarjamo.
Kako je torej z vprašanjem vzgoje v družini in družbi? Kako to vpliva na (ne)odločitve mladih?
Opažamo,
 da praktično ni enega »opinion-leaderja« (dobesedni prevod je kar v 
redu: »mnenjskega voditelja«), pa naj bo katoliški ali ne, ki bi ne ves 
čas ponavljal, kako je treba vprašanju vzgoje mladih nameniti več vsega –
 razmišljanja, moči, sredstev, in še bi lahko naštevali. Ne nazadnje v 
Italiji že vsaj dve leti opozarjajo na »emergenza educativa« (izredno 
stanje v vzgoji) – največ moči naj bi po mnenju CEI (italijanske 
škofovske konference) v naslednjih desetih letih (do 2020) namenili prav
 temu vprašanju. Vsi bodo seveda temu prikimavali, se s tem strinjali, 
ploskali z ušesi, jaz pa se ne morem strinjati povsem s tem. Je nujno 
res, da je mnenje večine tudi v stiku z resničnostjo? So pogledali na 
stvar z vseh strani? Ali ni to samo še ena obtožba staršev, da niso 
nudili otrokom dovolj dobre vzgoje?
To obešanje samo na 
vzgojo po mojem mnenju nikomur ne koristi, še najmanj pa staršem. Pa ne,
 da vzgoja ni pomembna – je zelo pomembna, a spet ne tako zelo, kot bi 
nas vsi radi prepričali. Zagotovo to ne drži za tisto množično vzgojo – v
 20. Stoletju so vanjo vložili ogromne napore (samo poglejmo vse tri 
totalitarizme), pa ni kaj dosti ostalo od vsega. Domača vzgoja, ki je 
nihče ne more nadomestiti in ki ji v »cerkvenem« jeziku rečemo daljna 
priprava na zakon, je pomembna, ampak moramo upoštevati to, kar smo 
razmišljali zadnjič – razmere so se korenito spremenile. Sodobna družba 
se otepa formalizmov in inštitucij, kar družina in Cerkev gotovo sta. Ne
 mara in ne spodbuja "vezave" in nečesa, kar je trajnega. Izdelki niso 
več za nekaj desetletij ali celo generacij, ampak so namenjeni samo 
potrošnji. Pokvarjenih stvari se ne splača več popravljati, ker lahko 
dobimo nove, ki so boljše in cenejše. Tudi naši odnosi so postali 
predmet potrošnje in niso več trajni. Da bi se obdržali celo življenje? 
Kje pa. Tehnologija je vse naprednejša, a se je morala ukloniti 
ekonomski logiki – tej se vse bolj uklanjata tudi vzgoja in družina.
Kaj
 lahko tu ponudita družina in Cerkev? Ponudita lahko tisto, kar sodobna 
družba ne more ponuditi. Ta ne upošteva človeške osebe v celoti, ki je 
sestavljena, prosto po Svetem pismu, iz telesa, duše in duha. Poudarek 
je na telesu, na zunanjosti, ki ji je vse podrejeno. Vse se dela na tem,
 da človek pozabi na svojo notranjo razsežnost, ker se potem z njim da 
manipulirati. Če torej kot zadnjič vzamemo avtomobilski jezik, je naloga
 družine in Cerkve ta, da ne poskrbita le za karoserijo, temveč za 
avtomobil v celoti. Starši morajo poskrbeti tudi za otrokov motor – oni 
se morajo odločiti, na katero gorivo bo šel ta motor. Otroka morajo tudi
 naučiti, kje se to gorivo dobi. Če želijo torej, da bo ta motor 
krščanski in bo njegovo gorivo Bog, se morajo že od samega začetka 
odločiti, da bodo na tem delali – najprej pri sebi. Najprej morajo sami 
ugotoviti, kaj jim pomeni Bog, krščanstvo in Cerkev, poglobiti morajo 
svoj odnos z vstalim Kristusom. Vera je namreč odnos z Njim. Otroci bodo
 srkali od tod in tudi sami zoreli. Poleg tega je zelo pomembno, da 
otroke učijo spraševati se o temeljnih zadevah, kritično opazovati svet 
okrog sebe in misliti s svojo glavo. Dati jim morajo zgled vztrajnosti 
in zvestobe. Zelo pomembna je tudi vloga očeta, ki je tisti, ki nudi 
varnost, trdnost, oporo. Starši, predvsem očetje, so tisti, ki morajo 
narediti »trdno hrbtenico« svojim otrokom. Pa moška in ženska vloga sta 
zelo pomembni – danes gre vse v smer, ko to več ne drži, ko je vse 
»unisex«. Učimo jih reda in odgovorne svobode, da ima vsaka odločitev, 
vsako naše dejanje, tudi svoje posledice, ki jih moramo sprejeti nase.
Zakaj
 to govorim? Ker se otroci potem srečujejo z drugimi svetovi, ki jih ne 
starši ne drugi vzgojitelji ne kontroliramo. Nekaj primerov so gotovo 
zvezdniki vseh vrst, katerih dejanja in besede so mnogim mladim 
življenjskega pomena. Identifikacija z drugo osebo pripelje do tega, da 
jo oponašamo tudi v svojem življenju, jo ponotranjimo in prenesemo v 
svoj svet. Glasbene zvrsti ustvarjajo subkulture in alternativne scene, 
ki privlačijo mnoge mlade, da se tam bolj ali manj "uresničijo". Vedeti 
moramo tudi, da so v ozadju reklam, izdelkov, postavitev po trgovinah 
ipd. razni psihologi množic, sociologi, komunikologi idr., ki z nami 
manipulirajo.
Inštitucije so še vedno pomembne, ker nudijo
 močno zavest skupnosti, vendar mora ta skupnost črpati iz  studenca žive
 vode, iz Boga. Za vero in druge eksistencialne zadeve je treba 
žrtvovati največ in o njih se je treba, zlasti v družini, veliko 
pogovarjati. Je to zahtevno? Gotovo, ker je krščansko. Jezus je vedno 
pravil, da v odrešenje vodi ozka, strma in ovinkasta pot. Toda z Božjo 
pomočjo bo šlo. Če seveda vanjo verujemo!

2 komentarja:
Je suis honore´ :)
Še kdaj :)
Objavite komentar